  • Data: 2005-05-20 06:20:37
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: "trainer" <t...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > napisałem, co napisałem.
    > wszystko zależy do tego na jaki okres czasu patrzysz.

    patrzę powiedzmy na lata ale z uwzględnieniem comiesięcznego zasilania

    > Jeżeli popatrzysz na to w skali większej niż jeden miesiąc, to nie jest to
    > kredyt, a co najwyżej odroczenie terminu płatności o kilkanaście zwykle
    > dni.

    odroczenie terminu płatności czyli "kredyt kupiecki" - c.b.d.o.

    > Kredyt zaciągnie się dopiero wówczas, gdy się karty nie spłaci.
    > Ale to oznacza, że nie masz kasy na spłatę karty.

    kredyt zaciąga się kiedy kupuje się nie mając na koncie pieniędzy;
    _drogi_ kredyt zaciąga się gdy się nie spłaca karty.

    wyobraź sobie np. gościa, który dostaje wynagrodzenie ostatniego dnia
    miesiąca i wtedy spłaca kartę, wszystko to co sobie kupował przez ostatnie
    54 dni
    jeżeli pewnego dnia przeczeka 1 dzień dłużej ze spłatą to znaczy, że był
    kredyt, a jeżeli zapłaci 30-stego tzn. że kredytu nie było?
    koleś ma przesunięte płatności względem dat transakcji i to już wystarczy
    żeby uznać że żyje na kredyt (powiedzmy, że żyje w takim stanie dość
    stabilnie, tzn. nie wychodzi na plus, ale też nie pogrąża się bardziej na
    minusie - ujemne saldo jest tylko na jego karcie kredytowej).
    30-stego, kiedy spłaca kartę za okres np. od 7-ego do 6-stego, to już ma
    nastukane zakupy od 7-ego do 30-tego b.m. a więc nigdy nie jest na plusie.
    w świetle tego co napisałem, wyjaśnij - co czyni jego życie życiem na
    kredyt? czy to że zapłaci odsetki? że przeciągnie płatność na 1-szego?
    no dobra, a jak znajdzie kartę z GP=58 i będzie mógł płacić 4-tego, to
    powiesz że kredyt zaczyna się dopiero od 5-tego?

    pozdro
    trainer