    From: rollins <x...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [press] eBay w Polsce
    Date: Wed, 30 Mar 2005 20:03:39 +0200

    gilberto napisał:

    > PayPal raczej wejdzie do Polski. Jest jednak inaczej skonstruowany, aby dzialac
    > z naszym systemem bankowym. Generalnie to nie ma zadnego przypisanego nr konta w
    > PayPalu. Mysle, ze w naszych warunkach odpowiednio byloby otworzyc kazdemu
    > klientowi rachunek jak PayU. Kazdy sam by doladowywal konto przelewem. W Usa
    > rozwiazane jest to przez ACH/direct deposit i mozna generalnie z kazdego konta
    > sciagnac kase. U nas trzeba podpisac zlecenie o polecenie zaplaty, mozna je
    > niestety potem anulowac, trwa zanim przelew wyjdzie, itp. Idea PayPala jest
> [...]

    pomimo tego paypal bez problemu dziala juz od dluzszego czasu w
    niemczech gdzie system bankowy jest bardzo podobny do polskiego

    co innego, ze dla platnosci krajowych uzytecznosc paypala (pomijajac
    ubezpieczenie) jest wątpliwa, bo w praktyce wyglada to tak, ze do
    dokonania zaplaty kupujacy przelewa na konta paypala, a paypal przelewa
    na konto sprzedawcy

    pzdr