eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportuRe: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
  • Data: 2009-08-04 21:29:18
    Temat: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witek pisze:
    > Filip wrote:
    >>>
    >>> Bzdura. BIK nie wie jakie dane są błedne, czy są błedne i dlaczego.I
    >>> nic mu do tego. BIK nie interpretuje danych.
    >> Nie wie, ale po informacji klienta o błędnych danych może się
    >> dowiedzieć -skoro istnieją zautomatyzowane informacje przesyłania
    >> komunikatów do BIK to nie widzę problemu, by BIK mógł zwrócić się do
    >> banku kanałem zwrotnym z żądaniem wyjaśnienia problemu.
    >
    >
    > Teraz ty też wiesz, że moje 100 tyś kredytu jest błedem. Dlaczego więc
    > się nie zwrócisz do banku z pytaniem dlaczego on tam jest?
    >
    > 1) bo nie jesteś stroną w sprawie
    > 2) bo nie masz pełnomcnictwa
    > 3) nawet jak ci je dam, to mnie wyślesz na drzewo, bo ci się nie chce.
    Ja nie mam w tym żadnego interesu.


    >> Ale nie ma powodu, żeby to się nie zmieniło. BIK jest potężnym
    >> narzędziem, które w tej chwili może zarówno pomagać, jak i szkodzić i
    >> nie widzę podstaw, żeby to klient ponosił odpowiedzialność za błędy w
    >> bazach BIK
    >
    >
    > Nie, klient nie ponosi odpowiedzialności. Odpowiedzialność ponosi bank,
    > ktory dane umieścił i jak najbardziej możesz się w banku upomnieć jeśli
    > z powodu błednego wpisu coś tam straciłeś np tańszy kredyt.
    > Ale nie w BIK.
    To nie jest odpowiedzialność banku, tylko jego obowiązek. Jeśli bank
    umieszcza błędne dane w BIK to praktyczne konsekwencje ponosi klient,
    któremu pozostaje roszczenie w sądzie cywilnym - jest to zupełnie
    iluzoryczne biorąc pod uwagę jak działają sądy

    >
    >
    >> Wszystko cacy, tylko że przy sposobie w jaki banki traktują klientów
    >> to jest to często nierealne. Powinno być tak, że jeśli klient zgłasza
    >> zastrzeżenie do BIK to BIK przestaje udzielać informacji na temat
    >> spornego wpisu (nie ujawnia go przy zapytaniach)
    >
    > to znaczy, że mogę sobie zgłościć dowolne zastrzeżenie w BIK, a na
    > nastepny dzień obskoczyć wszystkie inne banki po kredyt, bo te banki się
    > nie dowiedzą o moich kredytach bo przez 7 dni BIK nie będzie o nich
    > informował.
    >
    > Fajny mechanizm wymyśliłeś. Jestem za.


    okay - racja. lepszy byłby system z flagowanie takich spornych wpisów.
    > np. na 7 dni i
    >> następnie zwraca się do banku, by ten wyjaśnił sprawę z klientem.
    >
    > A dlaczego ma to się odbywać przez pośrednika i być zcentralizowane.
    > A nie prościej, żeby to klient zwrócił się do banku zamiast zwiekszać
    > papierkologię przez BIK.
    > Można, tylko po co? centralne planowanie już przerabialiśmy.
    Dlatego, że postępowanie reklamacyjne w polskich bankach jest bardzo
    przewlekłe (ja od pana nie przyjmę reklamacji na innym druku niż druku
    bankowym) i bank nie ma żadnego interesu w sprawnym poprawianiu błędów.
    Jeśli wprowadzono by zapis, że przy wniesieniu sprawy przez BIK i
    nierozpatrzeniu w ciągu 7 dni, bank miałby interes w sprawnym
    wyjaśnieniu sprawy


    >> W ten sposób w interesie banku byłoby sprawne wyjaśnienie sprawy. Bo
    >> teraz to klient banku musi dowodzić, że nie jest wielbłądem, banki
    >> dają sobie niewiadomo ile czasu na rozpatrzenie reklamacji, a
    >> konsekwencje ponosi klient.
    >
    > j.w.
    > ten mechanizm sie nie sprawdzi, bo to luka do nadużyć.
    >
    > to co jest teraz jest znacznie lepsze, bo tobank ponosi odpowiedzialnosc
    > za straty poniesione przez klienta z powodu błednego wpisu.

    Odpowiedzialność banku jest iluzoryczna. A mnie cały czas chodzi o to,
    że zgonie z orzeczeniem z cytowanego artykułu BIK nie może odmówić
    modyfikacji danych na żądanie osoby fizycznej.
    I lepiej BIK poprawić teraz zanim faktycznie ktoś przejdzie całą drogę
    sądową i dane z BIKu będzie można skasować

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1