    From: "Bogdan B." <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: problem w mbanku
    Date: Thu, 29 Apr 2004 19:46:52 +0200

    masia27 wrote:
    > sprzedalam cos na allegro, kupujacy wykonal przelew ze swojego konta
    > w mbanku na moje, rowniez w mbanku, wyslalam przedmiot,
    > poinformowalam o tym kupujacego, a ten dzien pozniej zlozyl
    > reklamacje w mbanku, ze przelew wykonany zostal omylkowo i mbank
    > zablokowal mi przelana przez niego kwote
    > i teraz mbank twierdzi, ze nie mam prawa skladac reklamacji, ze tu
    > rzadzi zleceniodawca przelewu i pieniadze wroca na jego rachunek
    > czy ktos moze mi poradzic czy cos sie da zrobic w tej sytuacji?

    To się naprawdę zdarzyło, czy pytasz "co by było gdyby"?
    Nie słyszałem jeszcze o takim przypadku. Pomyłkowe przelewy bywały głośne,
    ale byłby to pierwszy raz kiedy bank próbuje "robić za policję" i blokuje
    pieniądze.
    Należy złożyć jednak reklamację, chociażby listem poleconym za
    potwierdzeniem odbioru jeżeli mLinia odmawia jej przyjęcia. Domagać się
    wyjaśnienia na podstawie jakich przepisów bank zablokował pieniądze, bo ja
    takiej podstawy nie znam. Jaki był tytuł tego przelewu? Był tam np. numer
    aukcji?
    Po miesiącu jeżeli nie odpowiedzą wysłać wniosek do arbitra bankowego:
    http://www.zbp.pl/arbiter.php

    Bogdan B.