  • Data: 2005-10-23 10:24:57
    Temat: Re: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > restauracje, sklepy na "deptakach" turystycznych) lub niskie prowizje
    > karciane i kredytowanie się na dostawcach (hipermarkety) - sprzedawcy mogą
    > machnąć ręką na te 2-3% bo i z tym wychodzą na swoje, natomiast tam, gdzie
    > marże są niskie (np. sklepy komputerowe) opłata dla polcardów i in.
    > podważałaby już sensowność dokonywania transakcji przez sklep.

    > Owszem, ja też wolałbym zapłacić kartą np. za notebooka, a potem czekać
    > prawie dwa miesiące na termin płatności, ale rozumiem też sprzedawcę,
    > który nie chce mi fundować tej przyjemności.

    nie dramatyzujmy z tymi niskimi marzami w branzy komputerowej, srednia marza
    jest spokojnie kolo 10%, wezmy tez dodatkowo pod uwage ze wiele
    powazniejszych zakupow realizowanych jest na zamowienie po wplaceniu
    zaliczki/zadatku, czyli kupiec nie inwestuje w towar wylegujacy sie na polce
    tylko zamawia to co potrzebuje. Na ten towar dostaje nawet 30 dni odroczonej
    platnosci od dystrybutora. A jak wezmiemy pod uwage wszelkie gratisy,
    bonusy, bony jakie dystrybutorzy rozdaja do promowanych produktow, a ktore
    zwykle gina w przepastnych lapkach kupca to naprawde o fundowaniu zadnej
    przyjemnosci nie moze byc mowy.

    chcialbym takze podkreslic, bo widze ze aspekt ten nie pojawil sie w
    dyskusji, ze od wplaty gotowizny na rachunek bankowy pobierana jest przez
    bank prowizja, z tego co pamietam srednio ok. 0,5% - swojego czasu AmerBank
    byl bardzo tani, bo pobieral tylko 0,25%, a i to chyba tylko w pewnym
    przedziale (niech ktos mnie ewentualnie poprawi). Tak wiec Ci co doliczaja
    koszty obslugi karty do rachunku powinni chyba odjac te kwote... tak by bylo
    mniej pazernie :)

    MAd Hat
    ter