    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Date: Wed, 05 Dec 2007 10:38:14 +0100
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl

    On Tue, 4 Dec 2007 23:03:02 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Wg mnie sprzedawca w sklepie internetowym ma prawo udostepniac do
    >koszyka ceny jednostkowe, ktore w przypadku przeliczania do zamowienia
    >moga, juz w zamowieniu byc wzbogacone (juz jako zamowienie skaldajace
    >sie z "n" cen poszczegolnych towarow) o rabaty i narzuty, ktorych
    >zasady powinny byc zdefiniowane w dostepnych na stronie glownej
    >dokumentach, oraz w jasny sposob wykazane przy redagowaniu zamowienia,
    >najpozniej przy jego zatwierdzaniu. czyli zmiany i narzuty w
    >zamowieniu a nie w cenach towarow.

    Inspekacja Handlowa mówi co innego.

    >O ile rozumiem Adama, to on chcialby, zeby juz na poziomie cennika
    >przy towarze byly podane wszystkie mozliwe zmiany ceny poszczegolnego
    >detalu, zalezne od formy platnosci, mozliwych oplat za wysylke i nie
    >wiem co jszcze. No to kazda pozycja powinna miec chyba na wstepie
    >dodana cene wysylki jednej sztuki?

    Nie musza być podane dokłądnie, muszi być informacja, że istnieją
    dodatkowe składniki. Czyli, że to, co widnieje przy towarze nei jest
    finalną ceną towaru. Cena bowiem, to tyle ile klient faktycznie
    zapłaci.

    >Wg mnie wystarcza jasne podanie zasad kalkulacji narzutow i upustow w
    >dostepnym dokumencie, oraz wykazanie skladnikow koncowego kosztu

    Nie wystarczy. Musi być jeszcze to zrobione ZANIM klient zobaczy
    tryplecik towar-cena-formy płatności.

    >Adama - to chyba powinno byc tak, jak podalem powyzej. Wg mnie
    >najsensowniejsze jest podawanie informacji i mozliwosci przeliczenia
    >ceny koncowej na poziomie koszyka, Adam chcialby mec dokladne ceny juz
    >na poziomie wyboru towaru z listy

    Nie na poziomie koszyka. PRZED podaniem ceny.
    --
    ___________/ GG: 3524356