eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Date: Wed, 29 Oct 2008 17:18:16 +0100

    Liwiusz schrieb:

    > http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=484

> [...]
    > obywatela" - stwierdził w TVN24 eurodeputowany SDPL Dariusz Rosati.
    >
    > Jako przeciętny obywatel chciałbym zwrócić uwagę, że nie wiem, w czym
    > dokładnie przyjęcie euro poprawi moją sytuację.
    >
    > Niech sobie euro będzie, jak być musi, ale promowanie go przy pomocy
    > argumentacji rodem z reklam proszków do prania - ,,wypiorą lepiej niż
    > inne, zwykłe, proszki" - jest tylko i wyłącznie dowodem na to, że
    > politycy traktują ,,przeciętnych obywateli" jak idiotów. Jednym z
    > argumentów za przyjęciem euro jest przecież to, że Polakom będzie

    Tez jestem tego zdania.
    A posty na tej grupie typu "karta do placenia za granica" czy "mam karte
    w banku X, ale tam kursy to porazka" sa wysylane przez Specjalne Komorki
    Rzadowe do Robienia Idiotow z Obywateli.

    > Są jeszcze inne argumenty. Otóż w euro są niższe stopy procentowe!
    > NIŻSZE od czego? Od tych, które mamy teraz w Polsce?

    Owszem.
    Przykladowo - w jakim banku w Polsce znajdziesz kredyt hipoteczny w
    zlotowkach na 5%?

    > Skoro niższe są
    > lepsze, to może obniżmy nasze?

    Wiesz, ale to nie jest takie proste.
    Cos obnizysz w jednym miejscu, to cos innego wzrosnie w innym miejscu
    (np. inflacja).

    > Ale profesor Balcerowicz powiedział
    > przecież wczoraj, że cały problem z krachem na rynkach finansowych wziął
    > się z tego, że FED utrzymywał zbyt niskie stopy procentowe.

    W USA panuje troche inna sytuacja gospodarcza niz w Polsce, ale to
    pewnie szczegol, ktorego nie raczyles dotad zauwazyc.

    > To może
    > niskie wcale nie są takie dobre?

    O widzisz, zaczynasz lapac.
    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, i zalezy to od wielu czynnikow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org