eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
  • Data: 2008-11-01 11:48:43
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: C...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lis, 02:03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Dodruk pieniądza w wielkości odpowiadającej wzrostowi PKB nie jest
    > kradzieżą, ponieważ nie powoduje inflacji.
    Mam drukarnię i wydrukowałem sobie 1 mln złotych w banknotach - po
    czym kupiłem sobie za to towarów. Pytanie: za co kupiłem skoro niczego
    wcześniej nie sprzedałem ani nie wyprodukowałem ? Zwyczajnie
    zwiększyłem sobie swoją siłę nabywczą o 1 mln zł a reszta ludzi jest
    do tyłu o taką kwotę. Możesz sobie to powiązać z czym chcesz: wzrostem
    PKB czy prędkością światła - niczego to nie zmienia. To jest kradzież.
    I to jest inflacja.
    Nawet jeśli będziesz drukował mniej niż wynosi wzrost PKB to ceny
    towarów będą spadały wolniej niż gdyby dodruku nie było. Pytanie
    retoryczne: kto za to płaci ?