eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
  • Data: 2008-11-01 23:54:53
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 09:47:50 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > KBC nie emituja pieniadza euro koniec kropka.

    Jasne! A ten fragment:

    "Artykuł 2
    Emisja banknotów euro
    EBC i KBC emitują banknoty euro."

    w dokumencie
    http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    to zapewne dodały krasnoludki?

    > Emisja pieniadza nie jest zrodem dochody panstwa

    A czyim źródłem dochodów jest emisja pieniądza?
    Pracownik pracuje przez cały miesiąc, a na pierwszego umowny
    "pracodawca" włącza na chwilę drukarkę, drukuje kilka banknotów i wręcza
    je pracownikowi!
    I to nie przynosi dochodu???

    > gdybyz byl inteligenty
    > zrozumialbys ze 90% pieniadza emituje sie "cyfrowo" a nie banknotami

    A potem jest kryzys taki, jak obecnie.
    Poza tym, nawet te 10%, które trzeba wydrukować, też jest kwotą całkiem
    pokaźną, najlepiej o tym świadczy fakt, że bankowi centralnemu opłaca
    się nawet bicie monet kolekcjonerskich w niewielkich nakładach.
    A o wielkości tego dochodu w skali UE świadczy strona do której sam link
    podałeś: http://www.ecb.eu/stats/euro/production/html/index.e
    n.html

    --
    Krzysztof