  • Data: 2009-11-15 21:13:48
    Temat: Re: przelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net> szukaj wiadomości tego autora

    Ra (a...@a...com) wrote in news:hdp61i$d58$1@node2.news.atman.pl:

    > ironia nie trafiona, co prawda nie tylko mbank pracuje w pełni online
    > ale że cześć internentowa jest tylko przybudówką jest chyba oczywiste
    > przynajmniej w przypadku as/400 na których działa wiele banków

    Przepraszam - co ma piernik do wiatraka? Czy platforma AS/400 jest jakaś
    dziwna i nie potrafi obsłużyć synchronicznego przetwarzania transakcji? Może
    mi zaraz powiesz, że OS/390 (a dokładniej z/OS) też nie jest w stanie tego
    robić?

    Najfajniej by było, jakbyś nas oświecił i dał listę platform, które nie
    potrafią online obsłużyć transakcji ;)))

    Tak gwoli ścisłości zapytam - widziałeś Ty jakiś system transakcyjny "w
    środku"?

    > czepiasz się, wiadomo że multi i mbank mają wdrożony ten sam system
    > transakcyjny
    > A jak to wygląda w PKO BP?

    > w innych bankach przelewy, podgląd kart itp działa w czasie rzeczywistym ?

    Czepiam się, bo mBank, Multi i PKO BP mają ten sam system :) Gwoli
    ścisłości - mBank i Multi bardzo bliskie sobie wersje (prawie takie same), a
    PKO BP coś, co wywodzi się z wersji z BRE.

    Kwestia tego, czy przelewy, podgląd kart i inne rzeczy działają online jest
    wynikiem tylko i wyłącznie tego, jak projektant system zaprojektował (co z
    kolei wynika z wymagań banku). Z mojej perspektywy dziwnym jest rozwiązanie
    hybrydowe a la ING (online w dni robocze, jakiś batch w dni wolne), ale
    powody pewnie jakieś mieli.

    Pozdrawiam i nadal liczę na humorystyczną wartość tego wątku ;)
    Grzegorz Mazur

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?