eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?Re: przelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?
  • Data: 2009-11-15 23:11:15
    Temat: Re: przelewy wewnetrzne ING - dlaczego opozniane?
    Od: Ra <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Grzegorz Mazur pisze:
    > Ra (a...@a...com) wrote in news:hdp61i$d58$1@node2.news.atman.pl:
    >> Grzegorz Mazur pisze:
    >>> witrak() (w...@h...com) wrote in
    >>> news:hdnim2$gf9$1@atlantis.news.neostrada.pl:
    >>>> On 2009-11-15 00:30, Jacek Kalinski wrote:
    >>>>> Hej,
    >>>>>
    >>>>> Dlaczego przelewy wewnętrzne w ING (np: OKO -> Direct, Direct -> OKO,
    >>>>> Direct -> konto innej osoby w ING) są realizowane z takim opóźnieniem?
    >>>>> Dlaczego tyle to trwa? Np: przelew wysłany dajmy na to w tej chwili
    >>>>> trafia na listę transakcji oczekujących, a nie jest od razu
    >>>>> realizowany? Dla porównania: mbank realizuje wszystkie przelewy w
    >>>>> obrębie swojego
    >>>>> banku natychmiast. Czyli w niedzielę o 5:00 mogę wysłać przelew
    >>>>> na inne konto w mbanku i w tej samej sekundzie pieniądze są już na
    >>>>> koncie odbiorcy.
    >>>>>
    >>>>> W ING muszę czekać co najmniej kilka godzin (nie wiem dokładnie ile,
    >>>>> bo nie siedziałem z zegarkiem w ręku) - nie wiem czy jeśli spróbuję
    >>>>> wykonać przelew w piątek o 19:00, to dojdzie on w sobotę, czy w
    >>>>> poniedziałek.
    >>>>
    >>>> Bo tylko mBank ma system bankowy pracujący rzeczywiście on-line.
    >>>> Wszystkie inne banki mają systemy front-end obsługujące dostęp
    >>>> internetowy, połaczony kolejką z systemami back-end, wykonującymi
    >>>> operacje.
    >>>
    >>> Ciekawostka Dropsa...
    >> ironia nie trafiona, co prawda nie tylko mbank pracuje w pełni online
    >> ale że cześć internentowa jest tylko przybudówką jest chyba oczywiste
    >> przynajmniej w przypadku as/400 na których działa wiele banków
    >
    > Przepraszam - co ma piernik do wiatraka?
    nie wiem co dla ciebie jest piernikiem a co wiatrakiem ale chyba
    przyznasz że mbank/multi działają 24/h. Inne banki wieczorami mają np
    przetwarzanie nocne vide city czy eb i funkcjonalność jest ograniczona.
    Bo to było m.in. clue powyższego posta. Front-end jak napisał kolega
    powyżej jest osobnym systemm połączonym np mq z backendem a jak back-end
    jest sprzed ery internetu to wszystko działa tak jak działa. Ale taki
    spec napewno to wie więc powiedz co tu dla ciebie jest humorystyczne ?

    >Czy platforma AS/400 jest jakaś
    > dziwna i nie potrafi obsłużyć synchronicznego przetwarzania transakcji?
    > Może mi zaraz powiesz, że OS/390 (a dokładniej z/OS) też nie jest w
    > stanie tego robić?
    >
    nie jest dziwna, jest stara i zaprojektowana była na inne czasy, na
    przetwarzanie wsadowe. Cześć internetowa została trochę "na siłę"
    dokoptowana.
    > Najfajniej by było, jakbyś nas oświecił i dał listę platform, które nie
    > potrafią online obsłużyć transakcji ;)))
    >
    > Tak gwoli ścisłości zapytam - widziałeś Ty jakiś system transakcyjny "w
    > środku"?
    >
    >>> A na przykład taki Multibank - to on ma już ten system back-end,
    >>> przez który muszę czekać?
    >> czepiasz się, wiadomo że multi i mbank mają wdrożony ten sam system
    >> transakcyjny
    >> A jak to wygląda w PKO BP?
    >>> Też tak się czeka?
    >>>
    >>> (ciągle liczę na to, że coś nowego, odkrywczego się dowiem ;DDD)
    >>>
    >> w innych bankach przelewy, podgląd kart itp działa w czasie
    >> rzeczywistym ?
    >
    > Czepiam się, bo mBank, Multi i PKO BP mają ten sam system :) Gwoli
    > ścisłości - mBank i Multi bardzo bliskie sobie wersje (prawie takie
    > same), a PKO BP coś, co wywodzi się z wersji z BRE.
    >
    > Kwestia tego, czy przelewy, podgląd kart i inne rzeczy działają online
    > jest wynikiem tylko i wyłącznie tego, jak projektant system
    > zaprojektował (co z kolei wynika z wymagań banku).
    >Z mojej perspektywy
    > dziwnym jest rozwiązanie hybrydowe a la ING (online w dni robocze, jakiś
    > batch w dni wolne), ale powody pewnie jakieś mieli.
    >
    > Pozdrawiam i nadal liczę na humorystyczną wartość tego wątku ;)
    > Grzegorz Mazur
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1