  • Data: 2004-03-26 10:48:17
    Temat: Re: pytanie
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040320/p
    rawo/prawo_a_3.html

    > Normalnie to mamy do czynienia z bezpodstawnym przysporzeniem i można
    > dochodzić w najgorszym razie zwrotu przed sądem.

    a co oznacza końcowy akapit:
    "Sędzia Barbara Myszka powiedziała, iż jeśli bank stosuje system rozliczeń
    nieidentyfikujący nazw klientów, powinien poinformować ich o tym i jednocześnie
    w celu uwolnienia się od odpowiedzialności - wykazać, że klient wyraził zgodę na
    jego stosowanie. Jeśli te warunki nie zostały spełnione, ponosi odpowiedzialność
    za przypadkowe konsekwencje błędów w numerach rachunków (sygn. IV CK 158/03)."

    czy to nie bank ponosi odpowiedzialność?
    a poza tym jak nadawca się pomylił i dał numer rachunku nie pasujący do
    odbiorcy, to zrozumiałem że nadawca częściowo ponosi winę i odbiorca nie musi
    wszystkiego zwracać.
    Jak mi ktoś przeleje milion to mogę liczyć na to że bank zwróci połowę a ja
    drugą połowę - zawsze pół miliona zostanie tylko się nie trzeba spieszyć z
    oddawaniem :-)
    *** blad ***
    PS - nie pochwalam tego wyroku sąd jest niezależny i każdą głupotę może ogłosic
    :-)