    From: <y...@y...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pytanie : Kasa Mieszkaniowa
    Date: 18 Jun 2002 18:47:00 +0200

    > czy ktoś już brał kredyt w kasie mieszkaniowej ? dają tak jak jest napisane
    > w umowie ? czy starają się "ograniczyć" kwotę do wypłaty ? ( domagając się
    > różnych dziwnych zabezpieczeń ) W BPH jest napisane ,że kretyt od 100 do
    > 150% zebranej kwoty ( w zależności od uznania banku :)) ) Jak jest naprawdę
    > ?
    > --
    > Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki

    > czy ktoś już brał kredyt w kasie mieszkaniowej ? dają tak jak jest napisane
    > w umowie ? czy starają się "ograniczyć" kwotę do wypłaty ? ( domagając się
> [...]
    Witam
    Jeśli BPH No to masz prze.....ne
    1. Znam osobiście 4 przypadki osób które nie otrzyały kredytu z powodu braku
    zdolności ponieważ: -posiadały wolny zawód, chciały przeznaczyć kredyt na
    spłatę innego(budowlano hipotecznego) itp, budowały metodą gospodarczą.
    2. Standardem jest rządanie przez bank zabezpieczen znacznie przewyższajcych
    zabezpieczenia dla analogicznych kwot w innych kredytach(nawet w tym samym
    banku)
    3. Otrzymanie kredytu trwa zwykle 6 miesięcy od daty zakończenia oszczedzania,
    a na jego wydanie masz czas 6 mc-y ale nie dłużej niż do końca roku
    kalendażowego w którym otrzymałeś kredyt.
    4. Nie sptkałem nikogo kto otrzymałby 150% zgoromadzonej kwoty. Na wielkość
    kredytu nie miało wpływu ani wysokość kwoty zgormadzonej, ani wysokość i
    terminowość wpłat ani wysokość(w tym przypadku niskość) oczekiwanej kwoty
    kredytu. Nawet wydłużenie okresu oszczedzania i wpłata dużych kwot. Tylko
    czysta zdolność kredytowa w oparciu o ratę w odniesieniu do okresu
    zadeklarowanego. Czyli mówiąc po ludzku jak zadeklarowałeś 3 lata po 1000 zł,
    potem przedłużyłeś o 2 lata i wpłacałeś po 2000 zł teretycznie możesz sie
    ubiegać o jakieś 130 000 a w praktyce dostaniesz je tylko wtedy jeśli masz
    zdolność na ok.3610 zł miesięcznie(czyli po doliczeiu kosztów życia dochody na
    poziomie conajmniej 5000zł netto miesięcznie). Nie znam kogoś takiego kto mając
    takie dochody nie miałby sprawy mieszkania z głowy.
    5. Nie spotkałem nikogo kto otrzymałby wydłużenie okresu spłaty(standardowo
    równe okresu oszczedzania)
    6. Nikt w BPH nie informuje ze kredyt mniejszy od kwoty zgromadzonej jest
    tańszy niż od kwoty wyższej. Musisz sie dopytać albo tak jak moi znajomi
    dowiesz się przypadkiem o ile sama pani w oddziale o tym wie.
    7. Bank oczekuje przedstawienia faktur VAT(i tylko takie uznaje) na kwotę
    kredytu a niekiedy również na kwotę zgromadzoną, którą przeznaczasz na cel
    mieszkaniowe. Ma prawo wysłąć ci na budowę lub do domu inspektora w celu
    sprawdzenia.
    8 Jeśli decydujesz się na zabezpieczenie w formie hipoteki bank wysyła swojego
    rzeczoznawcę za którego ty płacisz 1000zł (cena rynkowa wyceny 500-900zł lub %
    od wartości nieruchomości). Jesli nie dostaniesz kredytu to nie otrzymujesz
    nawet jego opinii(wyceny). Żeby było śmieszniej nie dostajesz rachunku i nie
    możesz tego w żaden sposób odliczyć.
    9. W ramach umowy kredytowej masz obowiązek przedkłądać corocznie do banku PIT
    (dziwne o tyle że zwykle oczekiwane jest informowanie o zmianach w dochodach i
    ew. zdolności czyli innych kredytach, dzieciach, dodatkowych pracach itp. )
    10. Oprocentowanie kredytu w KM jest porównywale z oprocentowaniem kredytów
    komercyjnych w EURO i CHF nawet w samym BPH czy HVB(główny udziałowiec).

    I na koniec pocieszenie!
    Jeśli grzeczenie zrezygnujesz z brania kredytu w KM to wzorem mojego kumpla
    powinienes dotać odsedki podwyższone jakie 0,05% (w skali roku)!
    Było warto?

    Z pozdrowieniami dla naiwnych
    Yorge