    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pytanie do fachowca (karta kredytowa)
    Date: Wed, 21 Nov 2012 04:59:04 +0100

    Przypominam siostrom, że nikomu (nawet mnie) nie wolno
    czytać tego, co umieszczam w nawiasach kwadratowych.

    "Krasnal" 50aaacc5$0$26685$6...@n...neostrada.pl

    > Mam limit na karcie 3000, porobiłem troche większe zakupy na ok. 2000 i nie mogę
    spłacić całości od razu. Jak spłacę 1000 to
    > odsetki naliczą mi za ten niespłacony tysiąc czy za cały limit? ( tak słyszałem, że
    za cały limit)

    Nie warto spłacać więcej niż wynosi (ciekawe, dokąd nosi)
    minimalna kwota, jeśli nie spłaca się całości z wyciągu.

    () Otwórz kartę kredytową w Mille i poproś o pożyczenie Ci z niej
    szmalu na spłatę karty w innym banku. IMO tak będzie taniej.

    () Albo przenieś kartę w przytulniejsze miejsce, gdzie dają
    kilka miesięcy na pierwszą spłatę lub bardzo niski procent.

    () Możesz też wziąć spod krechy -- wiele banków pozwala na tani debet.
    Wiele sióstr podpowie Ci, gdzie taki tani debet można poczynić. :)

    () Powinnaś :) też rachunki periodyczne płacić z KK banku Citi,
    aby odciążyć się. :)

    () Co jakiś czas można w niektórych bankach poprosić o przesuniecie
    terminu spłaty. :)

    () No i... Można by zastawić zegarek. ;) I tak nie będzie do niczego potrzebny. ;)
    [ponoć można też zastawić żonę, ale trzeba by ją mieć pod ręką]

    A przede wszystkim odżywaj się zdrowo -- orzechy i wiśnie
    drastycznie zmniejszają szansę niedopłacenia jednego kplna. :)

    Kredyt bierz dopiero wówczas, gdy jest on dla Ciebie opłacalny.
    Przykładowo całkowity koszt kredytu to 25% w ciągu roku. Jeśli
    po roku Twoje zarobki wzrosną o 30% -- warto wziąć kredyt tak
    obciążony, jeśli zaś Twoje zarobki tak szybko nie rosną -- raczej
    kredyt jest dla Ciebie dodatkowym dzieckiem na Twoim utrzymaniu.
    (lubisz dzieci?)

    Ale jeśli wzięcie kredytu trzeba opłacić stratą całego dnia
    (u mnie tak było w połowie 2001 roku) i kredyt ów opiewał na
    taką sumę, jaką można było zarobić w ciągu jednego dnia, to... ;)

    -=-

    Ogólnie, droga siostro, unikaj tego, co Cię zubaża i burzy a dąż
    do tego co Cię wzbogaca i buduje. :) Unikaj też ludzi burzących Cię
    i zubażających? No, bez przesady -- samotne życie nie jest łatwe. ;)

    [teraz coś dla relaksu?...]

    -- Zuzia stale masturbuje się. :)
    -- A, tak... Jej mama, stale modląc się, prosi Boga
    o to, żeby jej córka była samowystarczalna. :)

    [i ponoć kumpel Zuzi zarzuca jej prowadzenie niezdrowego trybu
    życia, sugerując, iż masturbacja jest złem, choć Zuzia używa
    baterii bezmerkiurowych; a zarzuca jej ów Jędrzej to, gdyż
    chcąc zerżnąć Zuzię, chce tak naprawdę zerżnąć jej szmal...
    [Zuzia wyżej opisana z chęcią by Ci pożyczyła taki ;) szmal
    na spłatę karty] ja kiedyś chętnie pożyczałem, co przypłaciłem
    niemal utratą życia]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'