  • Data: 2008-12-01 23:09:24
    Temat: Re: rachunek techniczny
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szczurwa wrote:

    > Wlaśnie niemożność spłaty wskutek zajęcia jest największą wadą tego
    > rozwiązania. Czy platyna funkcjonuje w taki sam sposób ?

    No to w przypadku zajęcia, trzeba wziąć gotówkę, udać się do siedziby
    banku (nie do oddziału, tylko tam gdzie wpisane w KRS) i zażądać
    przyjęcia spłaty zadłużenia z tytułu takiej-a-takiej karty kredytowej.
    Oczywiście zaopatrujemy się przy tym w stado znajomych (świadków), kilku
    dziennikarzy, kamery, mikrofony, i najlepiej notariusza. :-)

    Są dwie możliwości:

    - albo bank przyjmie wpłatę - i bardzo dobrze, o to wszak chodziło
    - albo bank nie przyjmie wpłaty - wpłacamy wtedy pieniądze do depozytu
    sądowego i pisemnie powiadamiamy o tym bank (KC 486, KC 463, KC 470).

    Alternatywnie (i mniej hardcore'owo) można spróbować wpłacić pieniądze
    na rachunek własny banku tytułem "spłata zadłużenia z takiej-a-takiej
    karty kredytowej" i jeszcze najlepiej osobno powiadomić bank o tym na
    piśmie. Niech później się tłumaczy, że nie dostał spłaty...

    Wersja jeszcze bardziej alternatywna (i najbardziej hardcore'owa) -
    zanosimy gotówkę do siedziby, a jak odmówią przyjęcia, to stwierdzamy,
    że odmowę przyjęcia świadczenia traktujemy jako zwolnienie ze
    zobowiązania i wydajemy kasę na seks, narkotyki i rock'n'roll... :-)

    --
    MiCHA