    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rachunek wspolny / smierc / co dalej
    Date: Wed, 24 Mar 2010 18:31:36 -0500

    z...@o...pl wrote:

    > gorzej: zabrania dyspozycji na wypadek śmierci

    > i to jest bez sensu. Małżeństwo biznesmena z dochodami 49.000zł
    > i sprzątaczki z dochodem 1.000zł, 98% wpływów od męża 2% od żony
    > a bank bezczelnie blokuje połowę środków. Po prostu bandytyzm!!!

    jaki bandytyzm? a mieli rozdzielność majątkową?
    bo jak nie to 50% z wypływów męża jest jej i 50% z wpływów żony jest jego.
    I dokładnie jego część zablokował bank.

    > założyć każdemu współposiadaczowi indywidualny darmowy
    > rachunek oszczędnościowy. I żyjący wspólposiadacz niech
    > sobie przeleje całość środków na jego własny i wypłaci.
    > A potem niech bank zamknie rachunek wspólny (najlepiej
    > bez informowania banku że współposiadacz nie żyje).
    > Chcę zamknąć. Dlaczego? Bo Tak! Ale Dlaczego? Bo chcę!

    A to coś zmienia?
    tak czy siak kasę zmarłego trzeba będzie spadkobiercom wydać,
    niezależnie od tego na czyim koncie one sie będą znajdowały.