    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: raiffeisen kredytowka - zniklo transkacje?
    Date: Fri, 30 Apr 2010 21:47:04 +0200

    On Fri, 30 Apr 2010 20:27:13 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    >w wiadomości grup dyskusyjnych:3k6mt5tb5vd0g3f8elg0b653ibf46temi5@4ax.
    com...

    >A pole "dostępne środki" to pies?

    pole dostepne srodki niewiele mowi o transakcjach :)
    ale fakt ze mowi o calkowitym zadluzeniu ( o ile zalozymy ze
    "znikniete" transacje ZAWSZE sa w tym uwzgledniane,
    jak dla mnie nie jest to pewne po tym, gdy nie widze nigdzie jakiejs
    transkacji).

    >Chyba w każdym banku jest pewien poślizg między zniknięciem z blokad a
    >pojawieniem się na liście. W BRE i w BPH na pewno jest, a to chyba najlepsze
    >systemy pod tym względem.

    a jakie to opznienie? licozne w minutach, godzinach czy dniach?
    (oczywiscie mowimy o srodku dnia roboczego, a nie dniach wolnych).

    >Pole "okres rozliczeniowy" oznacza datę generowania wyciągu a nie datę
    >wymaganej spłaty i tam może się pojawić "ostatni dzień miesiąca". Następnie
    >jest do 28 dni na spłatę. Więc grace-period dla niej w szczególnym przypadku
    >(dni świąteczne) może wynosić nawet do 60 dni.

    zebym dobrze zrozumial, ew. wypostuj moj tok myslenia - unikalem
    kredytowek, wiec mam luki wiedzowe w ich uzywaniu - splacajac
    kredytowki w miare na biezaco nie zwracalem specjalnego uwagi na
    terminy, bo majac grace period rzedu 52 dni wiem, ze jak splacam 1
    dnia kazdego meisiaca cale biezace zadluzenie, zawsze sie mieszcze w
    terminie GP :)

    wracajac do rafiego: wyciag bedzie sie generowal ostatniego dnia
    miesiaca i bedzie on za dany miesiac, natomiast na splate bede mial
    czas OD MOMENTU WYGERENOWANIA WYCIAGU 28 dni?
    czyli gp wychodzi jako suma dni w miesiacu +28 dni na splate (+ew
    poslizgi wynikajace ze swiat).

    w sumie dzis 30ty i wyciag sie nie wygenerowal, to moze wygeneruje sie
    dopiero w dniu 31 maja i wtedy jednorazowo GP wyjdzie nawet dluzszy :)

    >Podejrzanie to przede wszystkim wyglądają fantazje, że przelew wysłany z
    >mBanku około 12:00 masz na rachunku o 16:00, podczas gdy III sesja w KIR
    >kończy się po 17:00. ;-)
    >Oczywistym wyjątkiem jest tu rzecz jasna Multi, bo to wtedy nie idzie przez
    >KIR.

    przyznaje racje - przelew nadany przed 12ta idzie 3 sesja KIR:

    "05:55 - I sesja KIR
    09:55 - II sesja KIR
    13:25 - III sesja KIR
    16:55 - IV sesja KIR (wyłącznie przelewy do ZUS)"

    tyle ze jakos tak moi kontrahenci dziekowali mi po 16tej za przeslana
    kase, ktora wysylalem przed poludniem (fakt ze nie robilem testow,
    tyle co z normalnego uzytkowania i placenia naleznosci mi wychodzilo).

    pozdarwiam,
    Cyb