  • Data: 2010-03-07 11:21:08
    Temat: Re: referendum 6 marca
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Valdi <V...@v...pl> had the courage to write:
    > "kashmiri" news:hmvtmu$fu9$1@news.onet.pl

    > ponad
    > tego
    > leci
    >
    > zgadzam się. Problem polega na tym, że szeroko pojęta biurokracja wpier...
    > się tam gdzie jest zupełnie niepotrzebna i temu nie zaprzeczysz.

    Nie zaprzeczę. Wydaje mi się, że na początku na poziomie konceptualnym
    wszystko było ok: Rada UE, złożona z przedstawicieli wszystkich pańśtw
    członkowskiech, tworzy ogólne zalecenia i dyrektywy dotyczące *spraw
    ogólnounijnych*, państwa członkowskie zaś dostosowują do nich prawo krajowe.

    Teraz jednak się pozmieniało i eurourzędnicy coraz więcej ingerują w sprawy
    konkretnych państw - dyrektywy często nakierowane są "ręczną" zmianę
    sytuacji w danym państwie - bo się komuś coś nie podoba albo za bardzo
    odstaje od reszty.

    Rozumiem, że żeby ten malutki półwysep w zachodniej Eurazji cokolwiek dziś
    liczył się w polityce globalnej, musi prowadzić jakąś wspólną politykę.
    Jednakże wspólnota polityczna to jedno, a wpie*dalanie się eurourzędników do
    mojego ogródka to drugie.

    Zresztą nie jest najgorzej. Wczoraj wyczytałem, że Brytolom miejscowe władze
    zaczęły wszczepiać czipy do... śmietników. Oficjalnie żeby sprawdzić, kto
    wyrzuca za dużo śmieci. Ponoć już zaczipowano prawie 2 mln śmietników! To
    nie eurourzędnicy....

    Pozdrawiam,
    k.