  • Data: 2005-10-18 20:56:02
    Temat: Re: refinansowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Fin" <f...@a...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kszyhoo" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dj054r$56h$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam serdecznie,
    > czy zmiana banku z kredytem hipotecznym np. w CHF na kredyt hipoteczny w
    CHF
    > w innym banku wiąże się z dodatkowymi kosztami wynikającymi z kursów
    > walutowych? Innymi słowy: czy spłata musi nastąpić w PLN i dopiero bank
    > "kupi" CHF żeby spłacić kredyt czy może otrzymać od nowego banku przelew w
    > CHF?
    > Wariant ze złotówkami mocno podraża taką transakcję.

    Tak jak piszesz, spread na CHF to około 3% (8 gr) od kwoty pozostałego
    kredytu. Jeżeli udało
    by ci się wynegocjować oba przewalutowanie to może zejść do 2%. Ale z tego
    co się orientuje
    to niewiele banków, o ile jakikolwiek się na to zgodzi, zależy to róznież od
    kwoty kredytu.

    Btw. Ciekawe kursy miał ostatnio BOS we wrzesniu podczas promocji kredytów
    hipotecznych,
    tabele kursową miał przesuniętą na strone kupna o dodatkowe 2 gr, sprzedaż
    też miał obniżoną tak
    że było symetrycznie. Jestem ciekawy czy chyłkiem teraz przesuną tabele i
    ustawią standardowo jak
    inne banki. Wtedy machną klientów promocyjnych na dodatkowy 1%-1,5%. Co
    prawda mieli niezle warunki
    jeżeli chodzi o % ale co tam jeszcze uszczknęli to ich :)

    pzdr
    Fin