  • Data: 2009-10-24 15:21:21
    Temat: Re: skrzypienie o wycofaniu grosików w 2011
    Od: XYZ <j...@m...bin> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-10-24 16:55, Samotnik pisze:

    > A to ciekawe, bo to źródło do nadużyć. Jeśli kupię dziewięć produktów po
    > 1,95 to będę winny 17,55, czyli dam 18. Można spokojnie założyć,
    Nie, zapłacisz 17,50. Napisałem, że do najbliższej wielokrotności 0,50.
    Nie zaokrąglają ceny każdego towaru osobno, tylko kwotę do zapłaty.

    > że większość zakupów będzie zaokrąglanych w stronę niekorzystną dla
    > klienta, bo jeśli wszystkie kończą się na ,95, to trzeba kupić jedenaście
    Nie wszystki. Jest ich sporo, ale najczęściej spotykane końcówki to
    0,50, 0,95 i 0,00.

    > produktów, żeby zaokrągliło w dół. A potem od 11 do 20. zaokrągla w dół, po
    > czym znowu, od 21 do 30 zaokrągla w górę. Statystycznie to mnie się widzi,
    > że to jednak będzie głównie w górę. Ja często wychodzę z mniejszych sklepów
    > z kilkoma produktami - masło, mleko, chleb.
    Masło 16 kr, mleko 3,95, chleb 20 kr = 39,95, czyli 40,00. Sprawdzałem
    to w ubiegłym roku i zawsze zapisywałem wszystkie końcówki. Po pół roku
    wyszło, że byłem stratny 0,75 DKK.

    > Można iść na całość i pewne towary często kupowane samodzielnie (np.
    > paczka papierosów) sprzedawać np. po X,51...
    Chyba po 0,75 (wartości graniczne są zaokrąglane w górę). Tylko jaki to
    ma sens? 1) 60% ludzi płaci kartami, więc zapłacą dokładną wartość; 2)
    przy końcówce 0,95 i tak będzie trzeba zapłacić gotówką tyle samo, a
    sklep zyska na tych płacących kartą.