  • Data: 2005-01-29 17:19:32
    Temat: Re: spadek-czy tak można?
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-29 17:51 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy kam myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > Zaraz, w art.961 jest "w razie wątpliwości". A więc to tylko reguła
    > interpretacyjna i nie można każdego wyraźnie określonego zapisobiercę
    > traktować jako spadkobiercę, nawet jeśli zapis wyczerpuje całą masą
    > spadkową.
    > W końcu mam prawo być złośliwy i obdarzyć kogoś samymi długami ;)

    Jasne, ale to już jest kwestia przyjęcia lub odrzucenia spadku.
    Przedmiotem zapisu długi być (niestety ;-) ) nie mogą
    Co do sformułowania kodeksowego - to już sam spór interpretacyjny między
    stronami oznacza wątpliwości, jeśli natomiast spadkobiercy nie wnoszą
    zarzutu, co do charakteru "ogromnego" zapisu, to wątpliwości może, choć
    wcale nie musi mieć sąd. Jak każda "przepis kauczukowy" art. 961
    rozszerza imperium sądu...

    **** yayco (yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****