  • Data: 2020-04-16 19:44:23
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-07 o 17:29, Szymon pisze:
    > Kurs spadł poniżej 4,15 zatem w portfelu doświadczalnym jest:
    > 300 $ kupione za 420 (06.04) +830 (07.04) = 1250 zł
    >
    > Dotychczasowy zysk: 5zł (1,22% w 1 dzień).
    >
    > Teraz dwa zlecenia: całość sprzedałbym za 4,2 lub dokupiłbym 400$ przy
    > 4,10.
    >
    > Wydaje mi się, iż zainteresowani już widzą na czym polega inwestycja w
    > waluty.

    Dziś poszło na 4,20. A zatem:

    300$ sprzedane za 1260. Zysk: 10zł.

    Podsumowując... 420 leżało 10 dni i nie przyniosło dochodu. 830 dało
    1,20% w 9 dni.
    Na lokacie 2% w skali roku zamiast 10 zł dostałbym 0,23 i 0,41 zł.

    I teraz pytanie... Wolimy mieć 0,64 zł czy 10 zł? ;-) Jakoś tak wychodzi
    31,25% w skali roku. Rzecz jasna każdy - w zależności od swojego
    portfela - może sobie dopisać stosowną liczbę zer w zależności od
    inwestycji.

    Wydaje mi się, że pokazałem jak zarabiać na walutach. Zamiast
    teoretyzować, jakieś tam dane historyczne przywoływać czy pytania w
    stylu: a co będzie, jak coś tam... można działać jak w przykładzie.

    Co zrobiłbym teraz? Kupił 100$ za 4,15. Sprzedał przy 4,20.

    Jak twierdzi Kuczyński - 80% obrotu na Wall Street robią komputery.
    Zwróćcie uwagę, że za pomocą zleceń można ten handel zautomatyzować.