eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2005-07-25 20:12:06
    Temat: Re: sprzedawca pobiera
    Od: mlody_book <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    K.K. napisał(a):
    > Użytkownik "tomaszek.w " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:dbro6f$efu$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >>
    >>> > Wszel;kie argumenty przemawiają za tym że dla placących kartami
    >>
    >> > > cenypowinne być wyższe. Priowizja itp.
    >>
    >>> Poza obowiązującym prawem.
    >>> > Jak chcęw płacić taniej
    >>> To pytaj o rabat z tytułu niepłacenia kartą.
    >>
    >>
    >> Niektorzy sprzedawcy najzwyczajniej zapominaja, ze o zakupie w ich
    >> sklepie
    >> moze decydowac impuls. Jesli nie masz przy sobie wystarczajacej ilosci
    >> gotowki ale masz karte, kupisz.
    >> Wystraszony wyzsza cena klient po prostu nie kupi. Sprzedawca nie zarobi.
    >
    >
    > Nie podniesie ceny, to często też nie zarobi.

    Nie sądzę. Marża jest ustanowiona na takim poziomie, że zapłata kartą
    nie wyklucza zysku, a jedynie go nieznacznie pomniejsza o koszty.
    Tomaszek.w słusznie pisze, że czasem lepiej dla kupca zarobić na
    pojedynczej transakcji mniej, ale mieć tych transakcji więcej, a
    dodatkowo zyskiwać sobie klientów, jeżeli nawet nie stałych, to
    przynajmniej chcących powracać do danego sklepu. Dawno już dowiedziono
    poprzez badania, że konsumenci płacący kartą wydają znacznie więcej niż
    płacący gotówką i dlatego sklepy tak chętnie instalują terminale,
    ponosząc koszty ich utrzymania, bo mimo wszystko mają na tym wymierny zysk.

    >> Tak wiec w zwyklym interesie kupca powinno byc jak najczestsze
    >> doprowadzanie do transakcji.
    >
    >
    > W interesie kupca powinno być jak najczęstsze doprowadzanie do
    > transakcji dochodowych.
    >

    jw. - transakcja kartowa też jest/może być dochodowa.

    >> Duzy obrot daje wieksze szanse na stabline zyski.
    >
    >
    > To zależy od punktu odniesienia, czyli od ceny. Niska cena daje większe
    > szanse na stabilne straty.

    Jeżeli chodzi o promocje cenowe, to w samym założeniu mniejszy zysk na
    pojedynczej transakcji rekompensuje ich ilość, a polityka marketingowa
    nie powinna raczej dyskryminować danego typu płatności.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1