  • Data: 2003-03-21 11:47:24
    Temat: Re: stan konta - skarbowka
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Obywatel usuń napisał na grupę pl.biznes.banki następujące rzeczy:

    > Urzad Skarbowy moze sprawdzic stan Twojego konta tylko jesli toczy sie
    > przciwko Tobie postepowanie.
    > Jednakze banki maja obowiazek zglaszac odpowiednim wladzom duze transakcje
    > (AFAIK powyzej rownowartosci 10.000 Euro - nie jestem pewien).

    A propos US i banków. W jaki sposób, skąd US "dowiaduje się" o moim
    koncie (kontach)? Tzn. czy na przykład wysyła zapytanie z moimi danymi
    do każdego banku, czy też moje dane (dane o numerach moich kont) są
    dostępne w jednym miejscu?
    Pytam, ponieważ w tym roku US od nadpłaty z PITów odpisuje sobie
    koszty przekazu pieniężnego dokonywanego via Poczta Polska, a co za tym
    idzie taniej jest podać numer konta (zabiorą sobie co najwyżej 3 zł za
    przelew). A nie każdy ma ochotę przekazywać jakiemuś urzędasowi
    informacje o swoim "głównym" koncie, więc na czas zwrotu podatku mógłby
    założyć sobie "czyste" konto. Jednak tak sobie myślę, że chyba nie
    miałoby to zbyt wielkiego sensu, jeżeli wszystkie info. o moich kontach
    byłyby w 1 miejscu...
    Co sądzicie na ten temat?

    Z poważaniem
    PZ