eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiszacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie › Re: szacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie
  • Data: 2010-01-22 08:33:29
    Temat: Re: szacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21.01.2010 Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał/a:
    > np. dzis mam kartke z banku z symulacja splaty i rata w pln jest o ok
    > 33% wyzsza niz w chf - jak widac chf ma spory ruch kursowy do tego,
    > zeby kwotowo zblizyc sie do pln.

    No tak, ale co zrobisz, gdy będziesz chciał sprzedać nieruchomość, a CHF
    będzie po 4 zł? Rata może nawet będzie podobna jak kredytu w PLN, tylko że
    kapitał w PLN urośnie o 1/3 i domu/mieszkania nie sprzedasz.

    No chyba, że kupujesz nieruchomość nz tzw. całe życie - na pewno nie będziesz
    w najbliższych 20 latach potrzebował większej/mniejszej/innej i na pewno nie
    będziesz zmieniał miejsca zamieszkania - w Twoim obecnym zawsze będzie
    interesująca Cię praca itd. Wtedy można wleźć w walutę obcą, bo nie będzie
    Cię interesowała wysokość kapitału, tylko wyłącznie wysokość raty.
    --
    Samotnik