eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankitechnologie w m-bankuRe: technologie w m-banku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.polbox.pl!news.
    onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <l...@M...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: technologie w m-banku
    Date: 19 Feb 2002 17:31:13 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 81
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    References: <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1014136273 6314 192.168.240.245 (19 Feb 2002 16:31:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Feb 2002 16:31:13 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.136.3.199, 213.180.130.22
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:164660
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > > > o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.
    > > OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
    > > jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.
    > > Bo inaczej pali się na rynku. Największe opory,żeby przyciągnąć
    > segment "early
    > > adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie
    bezpieczeństwa
    > i
    > > niezawodności.
    >
    > Pozwolę podać argument przeciw wszystkim autorytetom, na które się powolujesz
    > (za to prawdziwy). To znana sprawa, że autorzy książek o biznesie-marketingu
    > nie robią pieniędzy na biznesie-marketingu, bo robia pieniądze na pisaniu
    > książek - czy warto więc im wierzyć na 100%??
    > Ten przyklad: technologie dzialające z usterkami, które jednak zdobyły rynek
    i
    > przyciągnęły klientów to Windows
    >
    >
    >
    > > A takie usterki jak niefukcjonalność czy nie zgodna z obietnicami
    > > funkcjonalność kanału dostępu (SMS) to POWAŻNA USTERKA.
    > > w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion
    liderów.
    > > reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
    >
    > Zobacz wyżej - wydaje się, ze obecnie Klienci są przyzwyczajeni, że: samochód
    > porządnej firmy jest idealnie sprawny i jeżdzi bez usterek 5-7 lat
    > produkty informatyczne maja pełno jesli nie bugów to features
    > wniosek:
    > bank internetowy stoi po środku: serwis transakcyjny www itp ma features (i
    > bugs)
    > system bankowy (pieniądze) musi być w 100% nie do zniszczenia
    > mBank spelnia te warunki
    >
    >
    > > Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
    > > wielu artykułów.
    > >
    >
    > My wolimy cluetrain.com ale niezależnie od książek i manifestów wszystko
    > weryfikuje rynek i on powie, czy model mBanku ma racje bytu.
    > W chwili obecnej jesteśmy w mierzalnych parametrach (depozyty., klienci)
    > liderem rynku, może to zludzenie, ale wydaje nam się, że min.  dlatego, że
    nie
    > sluchamy jedynie zagranicznych autorytetów, ale także naszych Klientow, w tym
    > Ciebie
    > A że SMSy powinny dużo lepiej działać niz obecnie, to niekwestiowany fakt
    > Pozdrawiam,
    > Wojciech Bolanowski, mBank
    >
    > na razie macie małą konkurencję wśród pure-plays (Inteligo, VW).
    Zebraliście segment early adopters i część opinion leaders, teraz chcecie
    poszerzyć bazę klientów ( o czym świadczy zmiana Waszych reklam : na opoczątku
    Korzeniowski itp. high flyers ale teraz idziecie do mas : czy stać Cię na
    inny...itd m-bank i żaden inny) i właśnie tu są Ci co nie są tech -savy, żadają
    zwiększonego bezpieczeństwa i łatwo mogą wpaść w popłoch gdy dojdzie ich "word
    of mouth" o zawodnych technologiach. W produktach Microsoftu mogą zawodzić
    technologie, ale banki to instytucje specyficznego zaufania. Nikt nie przejdzie
    szybko do porządku dziennego, gdzy po kliknięciu znikną mu ciężko zapracowane
    prywatne pieniądze w Cyberprzestrzeni.
    Banki internetowe mają byt po przekroczeniu masy krytycznej użytkowników, więc
    kuszą brakiem opłat itd.
    Inowatorzy są już na okręcie (m.in. ja) , opinion leaderzy częściowo też, ale
    masa krytyczna to early adopters, a ona jest wrażliwa i kolorowy "inny" image
    oraz bajery w postaci "sax CD" w Wyborczej mniej na nią działają niż zawodność
    obiecanek technologicznych.
    Czy tak ?
    W sumie i tak jesteście cool, ale mogłoby być lepiej. Wraz z czasem fale zaczną
    kołysać mocniej.
    Pozdrawiam
    Tom Jumper

    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1