-
1. Data: 2002-02-18 07:48:57
Temat: technologie w m-banku
Od: <l...@M...net>
Z tymi nowymi technologiami to m-bank jest jakoś na bakier.
Owszem w reklamie wszystko jest napompowane, ale potem okazuje się, że to i
owo nie działa, i trzeba robić "to" odpłatnie lub nie za pomocą bankooperatora.
Proszę zobaczyć post pt"aktywacja wznowionej karty przez IVR"
Ja od dłuższego czasu mam kłopoty z kanałem SMS.
Chcę dowiedzieć się o saldo, ale najczęściej nie działa (raz zadziałało).
Ostatnio po wysłaniu 3 SMS-ów otrzymywałem "Wiadomość 1 z 1. EFT0671: Błędny
kod operacji" , a wszystko wpisywałem zgodnie z instrukcją z ich strony www.
Podobno nie ze wszystkich telefonów komórkowych działają SMS-y, szkoda więc,że
nigdzie o tym m-bank nie poinformował.
Szkoda więc czasu i atłasu.
WSZĘDZIE m-bank propaguje swój "nowoczesny" image, ale wiele reklamowanych
technologii tam po prostu nie działa albo działa z poważnymi usterkam.
zakładająć konto myślałem,że ten bank jest "cool" , ale teraz widzę, że to
wszystko jest "sales poofing".
Nie dziwię,się więc, że w rankingach funkcjonalności i sprawnośći przegrywa z e-
pkobp!!!
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2002-02-18 09:15:20
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> Szkoda więc czasu i atłasu.
> WSZĘDZIE m-bank propaguje swój "nowoczesny" image, ale wiele reklamowanych
> technologii tam po prostu nie działa albo działa z poważnymi usterkam.
> zakładająć konto myślałem,że ten bank jest "cool" , ale teraz widzę, że to
> wszystko jest "sales poofing".
> Nie dziwię,się więc, że w rankingach funkcjonalności i sprawnośći
przegrywa z e-
> pkobp!!!
hmm - a co ci tam jeszcze nie dziala?
A co do "nowoczesnego" pokaz bank elektroniczny bo juz nawet nie internetowy
ktory sie inaczej promuje?
-
3. Data: 2002-02-18 10:39:25
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: <l...@M...net>
> > Szkoda więc czasu i atłasu.
> > WSZĘDZIE m-bank propaguje swój "nowoczesny" image, ale wiele reklamowanych
> > technologii tam po prostu nie działa albo działa z poważnymi usterkam.
> > zakładająć konto myślałem,że ten bank jest "cool" , ale teraz widzę, że to
> > wszystko jest "sales poofing".
> > Nie dziwię,się więc, że w rankingach funkcjonalności i sprawnośći
> przegrywa z e-
> > pkobp!!!
>
> hmm - a co ci tam jeszcze nie dziala?
> A co do "nowoczesnego" pokaz bank elektroniczny bo juz nawet nie internetowy
> ktory sie inaczej promuje?
>
> o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.
OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.
Bo inaczej pali się na rynku. Największe opory,żeby przyciągnąć segment "early
adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie bezpieczeństwa i
niezawodności.
A takie usterki jak niefukcjonalność czy nie zgodna z obietnicami
funkcjonalność kanału dostępu (SMS) to POWAŻNA USTERKA.
w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion liderów.
reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
wielu artykułów.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2002-02-18 11:13:08
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
> OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą,
Ha, ha, ha...
Czytujesz może pmtg. ?
Reklama - zgodna z prawdą... :-)))))
Grzegorz
PS
Bez obrazy.
-
5. Data: 2002-02-18 11:25:17
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
Poza tym teraz wszystko to co napiszą w mBanku nalezy traktować jak promocję
:-))
Grzegorz
-
6. Data: 2002-02-18 13:59:01
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.
mmmm ???
> OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
> jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.
Ktos juz odpowiedzial, czy reklama musi i czy w ogole mowi prawde.
Kolejna rzecz - jesli tobie nie dziala, czy to znaczy ze nie dziala takze
tym dziesiatkom innym klientow? Hmmm? Sprawdziles? Wiesz to? A przeciez sam
swiadom jestes, ze moze byc tak, ze Tobie nie dziala, a wszystkim innym
dziala. Przyklad BZWBK - innym podglad operacji dzialal, a mnie dopoki nie
napisalem zapytania reklamujacego - nie. Zaraz zobacze u kolegi - czy jemu
juz dziala.
I co mialbym powiedziec, ze BZWBK ma do dupy technologie, bo MNIE nie
dziala???
I dalej z mojego jednostkowego przykladu stwierdzic, ze ogolnie BZWBK to
dupa, kaszana i ogolnie???
Kazdemu zdarzaja sie wlasnie takie _jednostkowe_ przypadki - poczytaj
Inteligo - pobieralo 4.99 za SMSy niezamawiane - mnie nie pobralo.. Czyli???
> Bo inaczej pali się na rynku. Największe opory,żeby przyciągnąć segment
"early
> adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie
bezpieczeństwa i
> niezawodności.
> A takie usterki jak niefukcjonalność czy nie zgodna z obietnicami
> funkcjonalność kanału dostępu (SMS) to POWAŻNA USTERKA.
> w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion
liderów.
> reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
> Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
> wielu artykułów.
Ale odsylasz mnie po to, zebym sobie przeczytal? ;)
Ogolnie - w zupelnosci zgadzam sie z zacytowanym fragmentem, ale...
1) ile % korzysta z tego kanalu,
2) czy wszystkim tym osobom nie dziala, czy tylko jakiemus niklemu
procentowi czy wrecz jednostkom???
mmm?
-
7. Data: 2002-02-18 15:04:59
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: <w...@p...onet.pl>
> > o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.
> OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
> jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.
> Bo inaczej pali się na rynku. Największe opory,żeby przyciągnąć
segment "early
> adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie bezpieczeństwa
i
> niezawodności.
Pozwolę podać argument przeciw wszystkim autorytetom, na które się powolujesz
(za to prawdziwy). To znana sprawa, że autorzy książek o biznesie-marketingu
nie robią pieniędzy na biznesie-marketingu, bo robia pieniądze na pisaniu
książek - czy warto więc im wierzyć na 100%??
Ten przyklad: technologie dzialające z usterkami, które jednak zdobyły rynek i
przyciągnęły klientów to Windows
> A takie usterki jak niefukcjonalność czy nie zgodna z obietnicami
> funkcjonalność kanału dostępu (SMS) to POWAŻNA USTERKA.
> w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion liderów.
> reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
Zobacz wyżej - wydaje się, ze obecnie Klienci są przyzwyczajeni, że: samochód
porządnej firmy jest idealnie sprawny i jeżdzi bez usterek 5-7 lat
produkty informatyczne maja pełno jesli nie bugów to features
wniosek:
bank internetowy stoi po środku: serwis transakcyjny www itp ma features (i
bugs)
system bankowy (pieniądze) musi być w 100% nie do zniszczenia
mBank spelnia te warunki
> Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
> wielu artykułów.
>
My wolimy cluetrain.com ale niezależnie od książek i manifestów wszystko
weryfikuje rynek i on powie, czy model mBanku ma racje bytu.
W chwili obecnej jesteśmy w mierzalnych parametrach (depozyty., klienci)
liderem rynku, może to zludzenie, ale wydaje nam się, że min. dlatego, że nie
sluchamy jedynie zagranicznych autorytetów, ale także naszych Klientow, w tym
Ciebie
A że SMSy powinny dużo lepiej działać niz obecnie, to niekwestiowany fakt
Pozdrawiam,
Wojciech Bolanowski, mBank
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2002-02-19 16:31:13
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: <l...@M...net>
>
> > > o , stały "pająk" grupy dyskusyjnej się odezwał.
> > OK. ALe reklama musi byc zgodna z prawdą, jeżeli ktoś się promuje
> > jako "innowator" to technologie muszą u niego działać bez takich usterek.
> > Bo inaczej pali się na rynku. Największe opory,żeby przyciągnąć
> segment "early
> > adopters " i potem "late adopters"do e-innowacji jest poczucie
bezpieczeństwa
> i
> > niezawodności.
>
> Pozwolę podać argument przeciw wszystkim autorytetom, na które się powolujesz
> (za to prawdziwy). To znana sprawa, że autorzy książek o biznesie-marketingu
> nie robią pieniędzy na biznesie-marketingu, bo robia pieniądze na pisaniu
> książek - czy warto więc im wierzyć na 100%??
> Ten przyklad: technologie dzialające z usterkami, które jednak zdobyły rynek
i
> przyciągnęły klientów to Windows
>
>
>
> > A takie usterki jak niefukcjonalność czy nie zgodna z obietnicami
> > funkcjonalność kanału dostępu (SMS) to POWAŻNA USTERKA.
> > w TEN SPOSÓB dot com może się nasycić segmentem innowatorów i opinion
liderów.
> > reszty nie przyciągnie z powodów powyżej.
>
> Zobacz wyżej - wydaje się, ze obecnie Klienci są przyzwyczajeni, że: samochód
> porządnej firmy jest idealnie sprawny i jeżdzi bez usterek 5-7 lat
> produkty informatyczne maja pełno jesli nie bugów to features
> wniosek:
> bank internetowy stoi po środku: serwis transakcyjny www itp ma features (i
> bugs)
> system bankowy (pieniądze) musi być w 100% nie do zniszczenia
> mBank spelnia te warunki
>
>
> > Odsyłam do książek z e-marketingu : np. Chaffey " Internet Marketing" oraz
> > wielu artykułów.
> >
>
> My wolimy cluetrain.com ale niezależnie od książek i manifestów wszystko
> weryfikuje rynek i on powie, czy model mBanku ma racje bytu.
> W chwili obecnej jesteśmy w mierzalnych parametrach (depozyty., klienci)
> liderem rynku, może to zludzenie, ale wydaje nam się, że min. dlatego, że
nie
> sluchamy jedynie zagranicznych autorytetów, ale także naszych Klientow, w tym
> Ciebie
> A że SMSy powinny dużo lepiej działać niz obecnie, to niekwestiowany fakt
> Pozdrawiam,
> Wojciech Bolanowski, mBank
>
> na razie macie małą konkurencję wśród pure-plays (Inteligo, VW).
Zebraliście segment early adopters i część opinion leaders, teraz chcecie
poszerzyć bazę klientów ( o czym świadczy zmiana Waszych reklam : na opoczątku
Korzeniowski itp. high flyers ale teraz idziecie do mas : czy stać Cię na
inny...itd m-bank i żaden inny) i właśnie tu są Ci co nie są tech -savy, żadają
zwiększonego bezpieczeństwa i łatwo mogą wpaść w popłoch gdy dojdzie ich "word
of mouth" o zawodnych technologiach. W produktach Microsoftu mogą zawodzić
technologie, ale banki to instytucje specyficznego zaufania. Nikt nie przejdzie
szybko do porządku dziennego, gdzy po kliknięciu znikną mu ciężko zapracowane
prywatne pieniądze w Cyberprzestrzeni.
Banki internetowe mają byt po przekroczeniu masy krytycznej użytkowników, więc
kuszą brakiem opłat itd.
Inowatorzy są już na okręcie (m.in. ja) , opinion leaderzy częściowo też, ale
masa krytyczna to early adopters, a ona jest wrażliwa i kolorowy "inny" image
oraz bajery w postaci "sax CD" w Wyborczej mniej na nią działają niż zawodność
obiecanek technologicznych.
Czy tak ?
W sumie i tak jesteście cool, ale mogłoby być lepiej. Wraz z czasem fale zaczną
kołysać mocniej.
Pozdrawiam
Tom Jumper
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2002-02-19 16:40:56
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> W sumie i tak jesteście cool, ale mogłoby być lepiej. Wraz z czasem fale
zaczną
> kołysać mocniej.
> Pozdrawiam
> Tom Jumper
Mam tylko pytanie - czy jezyk polski jest tak ubogi, czy tez Ty nie
operujesz w stopniu wystarczajacym, azeby moc przetlumaczyc na liderow
opinii i tak dalej i tak dalej???
mmm?
-
10. Data: 2002-02-19 19:24:13
Temat: Re: technologie w m-banku
Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>
"AMRA" <a...@a...com>
> Mam tylko pytanie - czy jezyk polski jest tak ubogi
[ciach]
Kiedyś wtrącano co drugie zdanie słówko czy zwrot po łacinie - teraz
jest angielski ;>
To ma chyba podnosić prestiż mówiącego. Może i w pewnych gronach to
imponuje, ale jak dla mnie jest to strasznie śmieszne.
I nie wierzę, że nie ma na to polskich odpowiedników, bo u nas też się
wykłada tego typu przemioty.
--
Pozdrawiam,
Washko
>>pacta sunt servanda<<