    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: (test) Walutomat - to działa szybko i sprawnie
    Date: Sat, 27 Feb 2010 00:00:35 +0100

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
    news:hm9g5o$1qse$1@opal.icpnet.pl...

    > wydawalo mi sie, że jest tak jak na GPW ktos chce sprzedac KGHM za 95 i
    > zanim sie kupujacy za ww. cene nie znajdzie to oferty "wiszą" na karnecie
    >
    > a tutaj wystarczy, ze kwota sie rownowazy i dochodzi do transakcji ;-)
    > z drugiej strony jak podaz/popyt znacznie przewyzsza popyt/podaz to moze
    > dojsc do jakiegos zatoru? dobrze mysle?

    Tu nie ma zadnego animatora tego rynku i firma nie dokupuje/sprzedaje waluty
    zeby utrzymac okreslona plynnosc na rynku. Tak jak myslisz nie byloby zadnej
    transakcji, gdyz zlecenia rzadko kiedy by sie spotkaly. Dlatego te zlecenia
    czekaja czasami kilka dni, na GPW rownowaza rynek i transakcje ida a tutaj
    jak nie znajdzie sie chetny na sprzedaz waluty to po prostu jej nie kupisz.
    Pewnie im wieksze bedzie umocnienie PLN tym bedzie mniej chetnych na
    sprzedaz waluty po takim kursie; to nie jest rynek miedzybankowy, a ludzie
    zwyczajnie widza, ze jak jest przegiecie w jedna strone to lepiej np. czekac
    i nie sprzedawac, jak nie ma ktos pilnej potrzeby.