    From: "eg" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: transakcje na rynku nieruchomosci - jak bezpiecznie
    Date: Mon, 27 Jul 2009 21:51:48 +0200
    Sender: e...@1...33.95.235

    > Zapytaj u notariusza, ew. u paru notariuszy.
    > Przecież to dla nich standardowe pytanie/procedura.

    Notariusz zaproponowal rozwiazanie:

    1) obie strony podpisuja akt notarialny, ale notariusz nie sklada podpisu
    2) strony ida do banku, maja rachunek w tym samym banku i zlecaja przelew,
    sprawdzaja czy dotarl
    3) ida do notariusza, informuja go, ze jest ok, notariusz sklada podpis i
    wydaje odpisy

    wydaje sie ok, ale troche martwia mnie dwie rzeczy

    1) co by bylo, gdyby jednak do przelewu nie doszlo, czy notariusz musialby
    wydac wypis? powiedziano mi, ze nie wyda (bo nie bedzie podpisu notariusza,
    czyli sprzedazy nie bylo), ale czy tak jest napewno?
    2) w akcie ma byc napisane, ze pieniadze wplynely na konto, a nie, ze
    wplyna, powiedziano, mi, ze jesli notariusz ma podpisac i wydac akt dopiero
    po otrzymaniu pieniedzy przez sprzedawce, taki zapis musi byc (ze wplynely),
    niby ok, ale w momencie podpisywania przez kupujacego aktu nie jest to
    jeszcze prawda

    co o tym myslicie?