  • Data: 2012-11-11 13:14:08
    Temat: Re: trochę OT, ale nie do końca...
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 09:21:46 +0100, Akarm napisał(a):

    > Jakim cudem w latach dziewięćdziesiątych zaczęło rozprzestrzeniać się
    > określenie rozprzestrzenione masowo pół wieku wcześniej?

    Ja żegluję od 1965 roku i zawsze jak pamięcią sięgnę, "wachą" określano
    wodę.
    Tak jak napisałem, po zakończeniu regat, tradycją było wrzucanie
    zwycięzcy do "wachy"!
    Zresztą tak jak już pisałem, źródłosłowem określenia "wacha" jest
    niemieckie "wasser", więc jaki może być związek "wachy" z paliwem?

    > Już w latach
    > 50-tych rzadko kto na paliwo mówił inaczej.

    A to ciekawe, bo wg Googla na grupach dyskusyjnych pierwsze wystąpienie
    słowa "wachy" miało miejsce w dniu 24.01.2000 na grupie
    pl.misc.samochody, a słowa "wachę" - w dniu 16.05.2001 na grupie
    pl.rec.zeglarstwo!
    Jak widać, ta zaraza zaczęła się szerzyć jeszcze później niż myślałem.
    Pierwszego wystąpienia słowa "wacha" nie byłem w stanie znaleźć,
    ponieważ wyrzucało mi teksty związane z wachaniem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof