    From: Joachim <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: tu 154m transkrypcja
    Date: Tue, 01 Jun 2010 22:29:08 +0200

    news:hu3p4a$c6j$1@news.onet.pl...

    > W 2009r. w Radomiu koordynator z Białorusi też zaczął krzyczeć "wyłot" w chwili,
    kiedy było już za późo.
    > Pogoda była piękna, Su-27 widoczny jak na dłoni... niestety po ostatnim manewrze
    (półbeczka), kiedy wyprowadził
    > dziobem w kierunku ziemi, wszyscy na wieży wiedzieliśmy, że jest niedobrze.
    > Koordynator odezwal się dobrą chwile później (efekt zaskoczenia?). Niestety los
    pilotów był już przesądzony.
    > Tutaj kontroler nie miał żadnych szans. Arek popełnił błąd i nic tego nie jest w
    stanie zmienić :(
    Tą wersję słyszeliśmy godzinę po katastrofie (winni są piloci i
    prawdopodobnie były naciski ze strony Kaczyńskiego).

    Więc po co ten cały teatrzyk z rosyjską komisją, która oczyściła w 100%
    z winy Rosjan? Czy ktoś po tej komisji spodziewał się innego wyjaśnienia
    katastrofy?

    Na stenogramie widać jak na dłoni, że kontroler przez cały czas próby
    podejścia potwierdzał prawidłową pozycję samolotu (ostatnie
    potwierdzenie na 25 sekund przed katastrofą). Dopiero 10 sekund przed
    katastrofą, kontroler wydał komunikat nakazujący zmianę kierunku lotu na
    horyzontalny?

    Piloci sugerując się komunikatami kontrolera uderzyli w ziemię. Widać to
    czarno na białym.

    W Radomiu było show, a nie standardowe podejście do lądowania. Przykład
    więc zupełnie z innej bajki i sytuacja, która zupełnie nie ma przełożenia.

    J.