    From: marco <u...@s...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Date: Thu, 03 Sep 2009 14:28:59 +0200
    <h7hhon$ac6$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h7hiil$45t$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <h7io8q$ofl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <3...@f...googlegroups.com>
    <h7ipu4$ofm$1@news.onet.pl>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <h7iui1$1d17$1@opal.icpnet.pl> <h7jtpk$4qu$1@news.onet.pl>
    <h7l4lh$t6n$1@opal.icpnet.pl> <h7m0hu$c2e$1@news.onet.pl>
    <h7m19c$1t50$1@opal.icpnet.pl> <h7m2cq$gu3$1@news.onet.pl>
    <h7m3ke$203g$1@opal.icpnet.pl> <h7m755$u5o$1@news.onet.pl>
    <h7m9hj$27d3$1@opal.icpnet.pl> <m...@i...localdomain>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Inna sprawa jakie to ma znaczenie praktyczne. Uczelnia to nie jest
    > miejsce do "nabywania wiedzy", ona ma umozliwic studia delikwentowi.
    > Fakt, w Polsce jest mniej pieniedzy m.in. z grantow (normalnych, tzn.
    > prywatnych firm), wiec sila rzeczy sprzet jest starszy itd. Ale czy to
    > jest takie bardzo istotne w praktyce to bardzo watpie.

    Na poziomie studiów magisterskich znaczenie małe. Dobre uczelnie są
    dobre dlatego, że są dobre ;) Poprzez swoją renomę/prestiż przyciągają
    siłą rzeczy osoby ponadprzeciętne i dalej osiągają ponadprzeciętne
    wyniki. Niestety trudno się wbić w taką samonapędzającą się pętle.

    Natomiast brak systemu grantów i generalnie nędzny poziom współpracy
    naszych uczelni z przemysłem/biznesem powoduje, że tak trudno u nas o
    innowacyjność w niektórych gałęziach. Dla kraju w długiej perspektywie
    to niestety katastrofa.

    > Pamietam ze jeden z najbardziej niekompetentnych wykladowcow, z jakimi
    > mialem do czynienia (a nie bylo ich wcale wielu), to taki, ktory chwalil
    > sie wykladaniem w renomowanych uczelniach na Zachodzie :-( Ale nie wiem
    > co dokladnie tam wykladal, w szczegolnosci czy nie jakas murarska
    > technika.

    Wiesz te chwalenie się naszych wybitnych profesorów zagranicznymi
    wykładami trzeba mocno weryfikować. Też na mojej uczelni mieliśmy
    gwiazdora który to nawet na okładce swojej książki kazał pisać gdzież to
    on nie wykładał. Okazało się, że chodziło o gościnne wykłady przy okazji
    jakiś tam wizyt i konferencji. Technicznie rzecz biorąc nie kłamał ;).

    --
    MP