    From: Michał <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: w Getin banku strcisz sybciej ni w Amber banku....
    Date: Thu, 09 Aug 2012 20:28:44 +0200

    W dniu 2012-08-09 19:01, Chris94 pisze:

    > Operatorzy komórkowi robili jeszcze bardziej bezczelne przekręty, a
    > powołanie UKE oraz kilkakrotne interwencje UOKiK ten proceder przerwały.
    > Analogicznie należałoby zadziałać z bankami.

    Dokładnie to miałem na myśli, ja też mogę napisać umowę, która wystrzeli
    w kosmos każdego, a do jej interpretowania będzie potrzebny szybki
    komputer, to bez sensu, jeśli się odpowiednio zagnieżdża zapisy, nie ma
    bata na przeczytanie i zrozumienie. Potrzebna by była dokładna analiza a
    to nie zawsze jest możliwe. W przypadku niektórych produktów finansowych
    banki przedstawiają umowy i regulaminy do podpisu, bywa, że nie ma
    tygodnia na zastanowienie (np. kredyt hipoteczny) Dlatego bywa, że bank
    wykorzystuje takie sytuacje. To wcale nie jest wydumany problem, jak
    widać. Moim zdaniem umowa do produktu finansowego nie może zakładać
    możliwości utraty kapitału w sposób inny niż poprzez opisane ryzyko
    finansowe. Jeśli banki nie zrozumieją, że to w ich interesie, to za
    kilka lat nikt nie będzie tak inwestował, proste. Branża straci
    wiarygodność i ludzie sami zaczną inwestować pieniądze (w garaże, inne
    nieruchomości, waluty). Moim zdaniem jest możliwość i potrzeba
    wprowadzenia klauzul zakazanych i kontrolowania regulaminów. Tak
    wyobrażam sobie rolę państwa. Jak pisałem pomysł świetnie się sprawdził
    w przypadku telekomów.

    pozdrawiam
    m.