  • Data: 2008-02-24 14:03:16
    Temat: Re: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Od: "Z" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message
    news:fproic$avp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:fpqjad$cgr$1@news.interia.pl...

    > Teraz już tak chyba nie jest, ale jak kupowałem bilety LOT'u zawsze
    > wybierałem opcję płatności w USD. Wychodziło do 25% taniej, także na loty
    > krajowe, niż w przypadku wyboru płatności w PLN!!!
    >
    > Tak było jeszcze 3 miesiące temu, ostatnio jednak jak tak kupowałem to
    > różnica wynosiła tylko około 4% (ciagle na korzyść USD). Zalezy to też
    > zapewne od trasy, największe zyski mi wychodziły chyba na WAW-RZE i
    > WAW-KRK.

> [...]
    A ja mam pytanie jak to jest. Rozumiem, ze w sytuacji "platnosc wyrazona w
    EUR/USD" a sciagana w PLN po kursie firmy (tu lini lotniczej) jest ok, i
    moga sobie wymyslic kurs jaki chca. Natomiast jesli podane jest "platnosc w
    EUR/USD" to rozumiem, ze obciazenia dokonuja w EUR/USD a przeliczeniem
    zajmuje sie bank?
    Bo jesli linia pisze "platnosc w EUR" a potem sobie sama przelicza na
    zlotowki i tak tez obciaza karte, to cos mi tu nie gra.

    pozdr