    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Date: Sun, 24 Feb 2008 15:46:01 +0100

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message
    news:fprunm$b2c$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zazwyczaj masz opcje zmiany waluty platnosci na stronie linii, jednak
    > kursy sa wbitnie niekorzystne. Najwiekszy przekreciarz w tym wzgledzie to
    > chyba Ryan.
    >
    > W wiekszosci linii jest to tak ustawione, ze oplacasz domyslnie w walucie
    > kraju wylotu. Czasami daje sie to obejsc czasami nie (przynajmniej mnie
    > sie nie zawsze udawalo). Czasem wystarczy zadeklarowac inna narodowosc.
    >
    > W przypadku kiedy z jakichs wzgledow nie da sie tego obejsc, lepiej rozbic
    > sobie trase "w ta i z powrotem" na dwie czesci i wylot oplacac w PLN zas
> [...]
    Czyli najlepiej jest byc Niemcem z adresem korespondencyjnym w Polsce ;)
    Zastanawia mnie legalnosc takiej praktyki - skoro zgadzam sie na oferte na
    100E, to tyle powinni mnie obciazyc, bo szczytem kpiny jest numer typu: cena
    w EUR-obciazenie w PLN-karta i konto w EUR.
    Chodzi mi o to, ze albo podaja cene w EUR i na tyle tez EUR obciazaja, a
    jesli obciazaja w PLN to niech ceny tez beda w PLN. Swoja droga ciekawe
    jakby zareagowali na reklamacji w sytuacji jak podalem wyzej - wtedy to
    widac jak na dloni, rachunek na 100E a obciazenie np na 105E.

    pozdr