  • Data: 2009-08-06 21:40:39
    Temat: Re: wieloryb w oczku wodnym
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hubert wrote:

    > A po czym oceniasz który system jest w danym momencie najlepszy? Można
    > ocenić tylko historyczne wyniki i trzeba przyjąć jakiś okres do
    > porównań. W zależności od doboru tego okresu wyniki mogą być różne.
    > Kiedyś sprawdziłem sobie na 3 systemach Twoją teorię i mi wyszło, że
    > sumarycznie się zarobi najwięcej wybierając najgorszy z systemów (w
    > ostatnim miesiącu lub kwartale - nie pamiętam). Dużo więcej niż
    > wybierając system najlepszy. Po chwili namysłu zdziwienie ustępuje. Masz
    > sposób żeby sobie z tym poradzić?

    Ja badam krzywą kapitału. Chodzi mi o to by jak najwięcej zarobić. Krzywą
    kapitału dla handlu jednym kontraktem z uwzględnieniem prowizji i zmiany
    serii. Każdy system zawiera transakcje w różnych datach więc obie krzywe
    znormalizowałem. Potem zacząłem liczyć nachylenie krzywej czyli różniczkę.
    Brzmi bardzo mądrze ale jest trywialne. To jest różnica wartości kapitału w
    datach D2 i D1, gdzie D2 to jest data ostatniej transakcji, a D1 dobrałem
    doświadczalnie. Odejmując obie różniczki od siebie otrzymuję liczbę, jaką
    nie ważne, ważny jest znak. Jak liczba jest dodatnia to jestem na systemie
    A, a jak ujemna to na B. Wszystko to zrobiłem w arkuszu kalkulacyjnym w
    jeden wieczór. Żadne czary mary. Wszystkie decyzje na przyszłość podejmujemy
    o naukę i doświadczenie czyli na podstawie historii. Nie znam takiej decyzji
    ani takiego poglądu, który by się nie opierał o doświadczenie mówiącego bądź
    decydującego czyli o historię. Nawet jakby popytać szczegółowo o co opierają
    opinię "że teraz to będzie inaczej" to by się okazało, że wnoszą to z tego
    co sami przeżyli. Nic innego nie mamy tylko historię. Tak w AT jak i w AF. A
    jak Ty wymyśliłeś swój system? Miałeś pomysł potem przepuściłeś przez dane
    historyczne i opierając się na statystyce wyników zdecydowałeś się podjąć
    ryzyko. Miałeś jakąś pewność, że wyniki się powtórzą? Nie. A jednak
    statystyka działa i zarabiasz. Tego nas właśnie uczy historia, że statystyka
    działa. Podobnie z przełączaniem systemów. Ja wymyśliłem wskaźnik w oparciu
    o krzywą kapitału. Przepuściłem przez dane historyczne i statystycznie to
    działa. Nie mam żadnej pewności, że będzie działało w przyszłości. Biorę
    ryzyko i zarabiam, więcej niż do tej pory. O jednym wiem na pewno, że kiedyś
    umrę.