-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!news.ipartners.pl
!news.elsat.net.pl!not-for-mail
From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: wizzair - ponownie
Date: Thu, 13 Jan 2005 15:47:54 +0100
Organization: TVK Elsat news server (test)
Lines: 63
Message-ID: <cs659n$75t$1@news.elsat.net.pl>
References: <cs5kh4$6v2$3@news.elsat.net.pl> <cs5t05$7cj$1@inews.gazeta.pl>
<cs61tn$748$1@news.elsat.net.pl> <cs616t$rtg$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-d9ada387.elsat.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.elsat.net.pl 1105631351 7357 217.173.163.135 (13 Jan 2005 15:49:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@n...elsat.net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jan 2005 15:49:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <cs616t$rtg$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:332758
[ ukryj nagłówki ]topjes napisał(a):
> Nie mam karty w Inteligo - być może jest tak jak piszesz. Na chłopski rozum
> ma oczywiście sens przewalutowanie transkakcji zagranicznej PLN -> HUF ->
> USD -> PLN.
PLN->USD->PLN
> Ale z drugiej strony nadal zwracam uwagę. Dokonałeś płatności na 144 PLN i
> na to masz potwierdzenie. Na wyciągu masz transakję na kwotę 147,17 PLN. NIE
> wykonałeś nigdy takiej transakcji - nie tylko masz prawo, ale (w większości
> kart) obowiązek zgłosić taką niezgodność (pod rygorem braku możliwości
> dochodzenia roszczenia jeśli nie zgłosisz tego w odpowiednim terminie).
Jak już pisałem wielokrotnie - transakcja zagraniczna, bank zgodnie ze
swom regulaminem ma obowiązek przeliczyć COKOLWIEK (nawet jeśli jest to
PLN) na USD i dopiero później na PLN. Zaksięgowanie 144 PLN bez
przewalutowania byłoby złamaniem umowy z klientem. Regulamin nie
wspomina o wyjątkach od takiego przewalutowania, jeśli transakcji
dokonano w PLN.
> Centrum rozliczeniowe i merczant (w sumie banki też) przymykają oko na taką
> sytuację - a ona nie jest z gruntu logiczna.
100% logiczna to może i nie. Ale uzasadniona umową.
Nazwijmy ją - specyficzną. :-)
> Niestety klienci nie reagują
> często na to, więc nikomu nie opłaca się pomyśleć co z tym zrobić. Gdyby
> jednak sypały się regularne reklamacje na to to Wizz by szybko zaczął myśleć
> co z tym zrobić.
A co by miał zrobić - musiałby skorzystać z pośrednistwa w każdym kraju,
gdzie sprzedaje swoje usługi i chce ominąć przewalutowanie.
> Najbardziej "perfidny" sposób to polecieć tym samolotem i jednocześnie
> reklamować transakcję. I IMHO będziesz całkowicie fair wobec prawa. Cały
> czas czekasz na rozliczenie swojej transakcji na 144 PLN. Natomiast
> transakcji na 147,17 PLN nie wykonywałeś i masz prawo ją reklamować.
Mam inne zdanie na ten temat.
> Ja bym jeszcze to od biedy rozumiał gdyby było to napisane tak jak np w
> Multi (czyli trzy kwoty) w stylu:
> - kwota w walucie oryginalnej 144,00 PLN
> - kwota w walucie rozliczeniowej XXX USD
> - kwota w walucie rachunku 147,17 PLN
> Wtedy byś miał jakiś kwit, na którym byś widział, że to jest jednak Twoja
> transkacja. Jeśli jednak Inteligo każe Ci akceptować transakcję, przy której
> pisze tylko, że jest ona na 147,17 PLN to sprawa jest prosta - nigdy takiej
> transakcji nie zawierałeś w PLN.
Inteligo pokazuje też w opisie kwotę "oryginalną" w oryginalnej walucie
- 144 PLN.
Nie pokazuje kwoty w walucie rozliczeniowej - to fakt, ale nie ma punktu
w umowie, który by to nakazywał.
> Pomęcz ich - niech Ci chociaż jakiś wtórnik wyślą z rozpisanymi tymi kwotami
> :)
Przypuszczam, że konsultanci będą mieli dostęp do informacji o kwocie w
walucie rozliczeniowej.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.05 14:50 Wojciech Nawara
- 13.01.05 15:04 topjes
- 13.01.05 15:14 Wojciech Nawara
- 13.01.05 15:12 Glenn
- 13.01.05 15:26 Wojciech Nawara
- 13.01.05 15:47 Michal Jankowski
- 13.01.05 15:54 topjes
- 13.01.05 16:05 Wojciech Nawara
- 13.01.05 15:41 Glenn
- 13.01.05 16:17 Glenn
- 13.01.05 16:21 Wojciech Nawara
- 13.01.05 16:30 topjes
- 13.01.05 16:31 Wojciech Nawara
- 13.01.05 16:31 Wojciech Nawara
- 13.01.05 16:35 Glenn
Najnowsze wątki z tej grupy
- Promocje w żubrze - i reklamacje.
- Kantor spolecznosciowy w banku
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- OT Chleba naszego powszedniego...
- Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
Najnowsze wątki
- 2024-06-26 Promocje w żubrze - i reklamacje.
- 2024-06-26 Kantor spolecznosciowy w banku
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- 2024-06-05 OT Chleba naszego powszedniego...
- 2024-06-02 Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego