  • Data: 2005-01-13 15:04:59
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

    HUF ->

    > PLN->USD->PLN

    A tego to nie wiesz! Skąd zatem zakładasz, że tak jest :)

    > Jak już pisałem wielokrotnie - transakcja zagraniczna, bank zgodnie ze
    > swom regulaminem ma obowiązek przeliczyć COKOLWIEK (nawet jeśli jest to
    > PLN) na USD i dopiero później na PLN. Zaksięgowanie 144 PLN bez
    > przewalutowania byłoby złamaniem umowy z klientem. Regulamin nie
    > wspomina o wyjątkach od takiego przewalutowania, jeśli transakcji
    > dokonano w PLN.

    Za bardzo upraszczasz i za dużo zakładasz na logikę. Widziałeś kiedyś
    regulacje wewnętrzne banków, VISY? Obszar kart jest akurat jednym z
    najbardziej zakręconych i często nielogicznych obszarów w każdym banku.
    Bardzo często można się zdziwić.
    Ja nie potrafię tak prosto tej sytuacji ocenić - jestem przekonany, że
    brakuje nam informacji.

    > A co by miał zrobić - musiałby skorzystać z pośrednistwa w każdym kraju,
    > gdzie sprzedaje swoje usługi i chce ominąć przewalutowanie.

    Albo podawać ceny w HUF czy też USD. Ciekawi mnie zresztą też czy na
    Węgrzech można coś sprzedawać w PLN?

    > Inteligo pokazuje też w opisie kwotę "oryginalną" w oryginalnej walucie
    > - 144 PLN.
    >
    > Nie pokazuje kwoty w walucie rozliczeniowej - to fakt, ale nie ma punktu
    > w umowie, który by to nakazywał.

    No to - jak pisałem - coś wyjaśnia i daje Ci podstawy do zaakceptowania tej
    transkakcji. Choć dalej wszystko jest dla mnie nie w 100% oczywiste.

    pzdr
    topjes