eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwizzair - ponownieRe: wizzair - ponownie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.elsat.net.pl!not-for
    -mail
    From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wizzair - ponownie
    Date: Thu, 13 Jan 2005 17:43:55 +0100
    Organization: TVK Elsat news server (test)
    Lines: 47
    Message-ID: <cs6c38$78c$1@news.elsat.net.pl>
    References: <cs5kh4$6v2$3@news.elsat.net.pl> <cs5t05$7cj$1@inews.gazeta.pl>
    <cs61tn$748$1@news.elsat.net.pl> <cs616t$rtg$1@inews.gazeta.pl>
    <cs659n$75t$1@news.elsat.net.pl> <cs62ms$5o1$1@inews.gazeta.pl>
    <cs66qm$767$1@news.elsat.net.pl> <cs65j3$jc4$1@inews.gazeta.pl>
    <cs6aos$77t$1@news.elsat.net.pl> <cs67n8$t3e$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-d9ada387.elsat.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.elsat.net.pl 1105638312 7436 217.173.163.135 (13 Jan 2005 17:45:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@n...elsat.net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jan 2005 17:45:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cs67n8$t3e$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:332790
    [ ukryj nagłówki ]

    topjes napisał(a):

    > Ależ oczywiście nie masz. Podziwiam Twoją pewność, że Wizz nie przewalutował
    > tego na HUF przed wysłaniem do banku.

    Chyba sam sobie problemy stwarzasz. :-)

    Gdybym miał takie podejrzenia, to najpierw musiałbym mieć podstawy.
    Jeśli miałbym podstawy - reklamowałbym transakcję jako wykonaną w sposób
    sprzeczny z zawartą umową.

    > Płacisz 144 zł, dostajesz rozliczenie na 147 - i to nie jest zagmatwane?
    > Skoro to takie proste to po co zaczynasz wątek?

    Temat był poruszany wielokrotnie, bez dojścia do wniosków o których
    dzisiaj napisałem. Częściej wnioskiem było to, że operacja dokonywana
    jest w EUR albo w innej walucie (obcej niż PLN), a Wizzair tylko
    dezinformuje klienta pokazując mu kwotę w PLN przy autoryzacji
    transakcji. To nie jest prawda, gdyż Wizzair naprawdę obciąża w PLN.

    > I o to chodzi. To nie jest zła wola. To są po prostu uwarunkowania
    > technologiczne często.

    Będę miał podstawy zarzucić bankowi łamanie umowy - to wtedy to zrobię.
    Nie będę zarzucać, jeśli nie mam takich podstaw.

    > Ale o czym Ty piszesz. Bank jak najbardziej przewalutuje to przez USD.
    > Tylko, ze nie przewalutuje 140 PLN ale X HUF. I gdzie to jest niezgodne z
    > regulaminem?

    Nie rozumiem dlaczego uparłeś się akurat na to przewalutowanie HUF na USD.

    Pierwsze primo: kwotę w PLN pokazuje Wizzair, któremu nie mam powodów
    nie ufać. Drugie primo: IDENTYCZNĄ kwotę "bazową" pokazujue mi inteligo
    i mBank (i inne banki pewnie też) już po zaksięgowaniu transakcji.

    Dlaczego mam twierdzić, że obie strony robią mnie w cepa, a bank
    przewalutowując jeszcze przez HUF złamie umowę zawartą ze mną?

    Dlaczego przewalutowując jeszcze przez HUF złamie umowę? Cytowałem
    fragment regulaminu (czyli umowy) inteligo, który dokładnie opisuje
    przeliczanie - kto, z czego i na co może przewalutować przy transakcjach
    zagranicznych. O jeszcze jednej walucie tam nie było mowy (waluta
    transakcji -PLN, rozliczeniowa -USD, waluta finalna -PLN).

    Aha - blokada została założona dokładnie na 144 PLN. Akcentuję: PLN. Nie
    równowartość w PLN iluśtam HUF.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1