  • Data: 2005-01-13 16:43:55
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    topjes napisał(a):

    > Ależ oczywiście nie masz. Podziwiam Twoją pewność, że Wizz nie przewalutował
    > tego na HUF przed wysłaniem do banku.

    Chyba sam sobie problemy stwarzasz. :-)

    Gdybym miał takie podejrzenia, to najpierw musiałbym mieć podstawy.
    Jeśli miałbym podstawy - reklamowałbym transakcję jako wykonaną w sposób
    sprzeczny z zawartą umową.

    > Płacisz 144 zł, dostajesz rozliczenie na 147 - i to nie jest zagmatwane?
    > Skoro to takie proste to po co zaczynasz wątek?

    Temat był poruszany wielokrotnie, bez dojścia do wniosków o których
    dzisiaj napisałem. Częściej wnioskiem było to, że operacja dokonywana
    jest w EUR albo w innej walucie (obcej niż PLN), a Wizzair tylko
    dezinformuje klienta pokazując mu kwotę w PLN przy autoryzacji
    transakcji. To nie jest prawda, gdyż Wizzair naprawdę obciąża w PLN.

    > I o to chodzi. To nie jest zła wola. To są po prostu uwarunkowania
    > technologiczne często.

    Będę miał podstawy zarzucić bankowi łamanie umowy - to wtedy to zrobię.
    Nie będę zarzucać, jeśli nie mam takich podstaw.

    > Ale o czym Ty piszesz. Bank jak najbardziej przewalutuje to przez USD.
    > Tylko, ze nie przewalutuje 140 PLN ale X HUF. I gdzie to jest niezgodne z
    > regulaminem?

    Nie rozumiem dlaczego uparłeś się akurat na to przewalutowanie HUF na USD.

    Pierwsze primo: kwotę w PLN pokazuje Wizzair, któremu nie mam powodów
    nie ufać. Drugie primo: IDENTYCZNĄ kwotę "bazową" pokazujue mi inteligo
    i mBank (i inne banki pewnie też) już po zaksięgowaniu transakcji.

    Dlaczego mam twierdzić, że obie strony robią mnie w cepa, a bank
    przewalutowując jeszcze przez HUF złamie umowę zawartą ze mną?

    Dlaczego przewalutowując jeszcze przez HUF złamie umowę? Cytowałem
    fragment regulaminu (czyli umowy) inteligo, który dokładnie opisuje
    przeliczanie - kto, z czego i na co może przewalutować przy transakcjach
    zagranicznych. O jeszcze jednej walucie tam nie było mowy (waluta
    transakcji -PLN, rozliczeniowa -USD, waluta finalna -PLN).

    Aha - blokada została założona dokładnie na 144 PLN. Akcentuję: PLN. Nie
    równowartość w PLN iluśtam HUF.