    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wizzair - ponownie
    Date: Thu, 13 Jan 2005 21:46:51 +0100

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > To, że obciążenie nastąpiło w PLN nie oznacza, że transakcja nie jest
    > transakcją zagraniczną - waluta obciążenia nie ma tutaj nic
    > wspólnego. Czy to jest PLN, czy CHF, albo inne GBP. A skoro jest
    > transakcją zagraniczną - jw - MUSI być przeliczona przez walutę
    > rozliczeniową karty (USD).
    >

    > Jedynie zastanawiający jest fakt dotyczący transakcji w walutach
    > innych niż PLN, ale wykonanych w Polsce (czyli nie będących
    > transakcjami zagranicznymi). Tego regulamin (moim zdaniem) nie
    > reguluje.

    To sa sprawy nietechniczne. A z technicznego punktu widzenia moze
    to wygladac np. tak, ze jesli obciazenie przychodzi w zlotowkach
    (i np. dolarach), to nie ma przeliczenia. Jesli przychodzi w czyms
    innych (i np. dolarach), to bank przelicza z dolarow.

    Transakcja krajowa, waluta np. euro, obciazenie euro/us$ - przeliczenie
    z dolarow i prowizja jak za zagranice.
    Transakcja zagraniczna, obciazenie np. zl/us$, brak przeliczenia
    i prowizji.

    Jak wejdziemy do unii walutowej (co, mam nadzieje, w koncu jednak
    nastapi), to transakcja krajowa i zagraniczna (w strefie euro)
    nie beda sie niczym dla banku roznic. Ciekawe czy wtedy cos zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa