    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Date: Tue, 19 May 2009 22:57:54 +0200
    <guptph$3ah$1@news.onet.pl> <gupu6g$n85$4@news.interia.pl>
    <guq1vg$djq$1@news.onet.pl> <m...@i...localdomain>
    <guroid$hhj$1@news.onet.pl> <g...@s...list.pl>
    <guuvbc$unf$3@news.interia.pl>

    Valdi.Pavlack wrote:
    > "Sławomir Szyszło" news:guv3ik.3ls.1@slaszyszCIACHTO.list.pl

    > ofert z
    > Poznaniem
    >
    > Ale to co cały czas są ceny zaporowe, dla przeciętnego Polaka.

    No tak, tylko miejsca na spadek niewiele. Wg GUS naklady na 1m2
    mieszkania w PL to 3631 (grunt + nieruchomosc) w Q4 2008. Doliczajac
    koszty sprzedazy i marze wychodzi niewiele mniej od tych 5kpln.
    Zarabiamy mniej niz na zachodzie, ale cegly i dzwigi kosztuja pi razy
    drzwi tyle samo wszedzie (pomijajac krotki okres, kiedy oplacalo sie
    importowac porothermy z Niemiec).

    Co to znaczy przecietny Polak?

    a) ma etat w budzetowce, oficjalnie 1500 na reke, ale 13 i 14 pensje,
    dodatek mundurowy, deputat, premie i nagrode za udupienie obywatela?
    b) ma wlasna dzialalnosc, w papierach od 10 lat na stracie, ale wciaz
    zyje? ;)
    c) pracuje w Biedronce, czasami polozy kafelki po godzinach w szarej strefie
    d) siedzi na bezrobociu
    e) ma etat w korporacji, nie do konca wie co robi, ale bierze 5 srednich
    krajowych
    f) moze para studentow, on pisze w pehapie na umowy zlecenie, ona na
    czarno opiekuje sie dziecmi za 2kpln/miesiac?
    i) siedzi na wczesniej emeryturze i dorabia na dwoch etatach
    "pracownikow ochrony"
    h) ... inne opcje
    i) zarabia 3100 czy ile tam GUS teraz podaje

    > Wziąć
    > kredyt to jedno. Spłacać go to drugie, a urządzenie (nawet skromne)
    > mieszkania i normalne życie za co?

    Nikt nie musi sie zarzynac kredytem ponad miare... 100m2 nie dla
    kazdego. Dom murowany, podpiwniczony na polhektarowej dzialce tez. Ja
    mam taki przelicznik, ze rata powinna byc taka, zeby dodatkowe 20-30%
    tej raty co miesiac odkladac na "bezpiecznik". Tyle jest mniej wiecej
    narzutu na wynajmie (oszacowanie wlasne), wiec jak kogos stac na
    wynajem, to przy odpowiedniej dyscyplinie moze placic rate i odkladac
    oszczednosci.

    Wieslaw