    From: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Date: 12 Oct 2003 06:15:46 +0200

    Użytkownik GOL napisał:

    > O ile dobrze zrozumiałem historię PENTA to kolejność była taka:
    > 1. przekroczenie limitu
    > 2. blokada konta
    > 3. zasilenie rachunku (saldo znacznie większe od zera - na tyle większe że
    > PENT nie spodziewał sie problemów przy zakupach)
    > 4. zakupy
    >
    > Problem polega na tym, że Bank nie poinformował PENTa o wystapieniu pkt. 2 -
    > co bądźmy szczerzy mógł zrobić bez problemu mając na uwadze znaczenie tej
    > informacji dla klienta.

    Aż sobie poczytałem regulamin Citikonta. I co? I nie ma w nim czegoś
    takiego jak blokada rachunku!. Czyli Citi falandyzuje. Bo mamy tam:
    "§ 6. Linia kredytowa w Koncie Osobistym
    [...]
    5. Klient, któremu przyznano limit, zobowiązany jest do regularnych
    comiesięcznych przelewów dochodów na Konto Osobiste, w każdym
    okresie rozliczeniowym określonym zgodnie z ust. 16, których rodzaj i
    wysokość zostały okreslone w umowie o Linię kredytową w Koncie
    Osobistym. [...]
    6. Bank ma prawo jednostronnego obniżenia lub cofnięcia Limitu,
    informując niezwłocznie o dokonanej zmianie Klienta, w następujących
    przypadkach:
    a) obniżenia lub utraty zdolności kredytowej Klienta w ocenie Banku,
    b) naruszenia postanowień umowy Linii kredytowej w Koncie Osobistym
    lub Regulaminu.
    [...]
    8. Klient jest zobowiązany do kontrolowania salda swojego zadłużenia
    wobec Banku.
    9. Klient jest zobowiązany do nieprzekraczania wysokości przyznanego
    Limitu. W przypadku przekroczenia przyznanego Limitu Klient jest
    zobowiązany natychmiastowo spłacić kwotę przekroczenia wraz
    z naliczonymi odsetkami oraz opłatami i prowizjami w wysokości
    określonej w Tabeli Opłat i Prowizji. Dokonanie spłaty nie wyłącza
    możliwości skorzystania przez Bank z uprawnień przewidzianych
    w umowie Linii kredytowej w Koncie Osobistym, włącznie z możliwością
    jej wypowiedzenia.
    [...]
    18. Bankowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o Linię
    kredytową w Koncie Osobistym w przypadku stwierdzenia:
    a) naruszenia przez Klienta obowiązuja`cych przepisów prawa,
    postanowień umowy Linii kredytowej w Koncie Osobistym,
    b) pogorszenia zdolności kredytowej Klienta.
    określonej w Tabeli Opłat i Prowizji."

    Pewne jest to, że klient nie dotrzymał p. 8 regulaminu. Nie wiem co
    zawiera umowa, ale jeśli tam też nie ma delegacji dla banku do
    zablokowania konta w przypadku zejścia dostępnych środków poniżej zera,
    to bank złamał postanowienia umowy z klientem; bo zgodnie z regulaminem
    miał prawo do: naliczenia słonych opłat (jak to w przypadku Citi) i ew.
    wypowiedzenia umowy. Z tego co wiemy umowy nie wypowiedział (chyba, że
    wypowiedzenie idzie pocztą), czyli w przypadku poniesienia przez Penta
    wymiernych i dających się udowodnić strat można powalczyć o ich
    naprawienie (pod warunkiem, że relacja Penta jest rzetelna).

    pzdr

    Tomek

    --
    Zaloz prywatne forum: