    From: Stiwi <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: własna działalność i przelewy z zagranicy
    Date: Tue, 17 Jun 2008 17:31:42 +0200

    > Stąd też pytania:
    >
    > Czy istnieje możliwość założenia konta firmowego w banku zagranicznym?
    >
    > Na ile sprawdza się firmowe konto walutowe w polskim banku? Przelewy
    > zagraniczne chyba nadal sporo kosztują, ale na różnicy kursowej nie
    > będę tracił zarabiając i wydając w EUR?

    Istnieje mozliwosc zalozenia konta za granica na potrzeby DG, z tym ze wiaze
    sie to z pewnymi formalnosciami:
    "Otwarcie rachunku bankowego czy założenie lokaty w innych krajach wymaga
    uzyskania zezwolenia wydanego przez Prezesa NBP. Konieczne jest również
    przesyłanie sprawozdań finansowych dotyczących wykonywanych operacji w
    terminie do 20 dni po zakończeniu każdego kwartału.W związku z prowadzoną
    przez niego działalnością gospodarczą."

    Lepszym wyjsciem wydaje mi sie poszukanie banku, ktory spelni Twoje
    kryteria, moge polecic BZWBK:
    - rachunek firmowy w EUR
    - karta do rachunku firmowego w EUR:
    http://dlafirmy.bzwbk.pl/36362

    Do tego dobrze zalozyc prywatny rachunek w EUR, ktorego prowadzenie nic nie
    kosztuje oraz wyrobic karte w EUR do prywatnego rachunku (koszt 10 EUR
    rocznie). Wyplaty z bankomatow na calym swiecie ta karta kosztuja tylko 1.5
    EUR od wyplaty. W dodatku wyplaty w okienku realizowane sa bezplatnie. A dla
    firmowego konta EUR jak i karty sa juz wyzsze prowizje od wyplat.

    Kalkulator przelewow zagranicznych:
    https://www.centrum24.pl/PeKaKe/PeKaKe.html?SHOW_1=0
    &SHOW_2=0&SHOW_3=0&SHOW_
    4=0&SHOW_5=5