  • 1. Data: 2008-06-17 15:09:47
    Temat: własna działalność i przelewy z zagranicy
    Od: michal salaban <m...@g...com>

    Hej,

    Prowadzę własną DG i mam stałego klienta za granicą, w UE. Wszystko
    idzie nam na tyle dobrze, że planuję przeprowadzkę w tamte okolice.

    Obecnie nasze rozliczenia wyglądają tak:
    1. Klient wysyła przelew zagraniczny w EUR,
    2. Mój bank kosi kupę szmalu na prowizji i swoim kursie sprzedaży EUR,
    3. Pieniądze lądują na moim koncie w PLN,

    Po przeprowadzce scenariusz wygląda jeszcze gorzej:
    1. Klient wysyła przelew zagraniczny w EUR,
    2. Mój bank kosi kupę szmalu na prowizji i swoim kursie sprzedaży EUR,
    3. Pieniądze lądują na moim koncie w PLN,
    4. Bank kosi kolejną kupę szmalu gdy ja wyciągam ponownie EUR za
    granicą,

    Stąd też pytania:

    Czy istnieje możliwość założenia konta firmowego w banku zagranicznym?

    Na ile sprawdza się firmowe konto walutowe w polskim banku? Przelewy
    zagraniczne chyba nadal sporo kosztują, ale na różnicy kursowej nie
    będę tracił zarabiając i wydając w EUR?

    Pozdrawiam,

    --
    mihau

  • 2. Data: 2008-06-17 15:31:42
    Temat: Re: własna działalność i przelewy z zagranicy
    Od: Stiwi <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Na ile sprawdza się firmowe konto walutowe w polskim banku? Przelewy
    > zagraniczne chyba nadal sporo kosztują, ale na różnicy kursowej nie

    Istnieje mozliwosc zalozenia konta za granica na potrzeby DG, z tym ze wiaze
    sie to z pewnymi formalnosciami:
    "Otwarcie rachunku bankowego czy założenie lokaty w innych krajach wymaga
    uzyskania zezwolenia wydanego przez Prezesa NBP. Konieczne jest również
    przesyłanie sprawozdań finansowych dotyczących wykonywanych operacji w
    terminie do 20 dni po zakończeniu każdego kwartału.W związku z prowadzoną
    przez niego działalnością gospodarczą."

    Lepszym wyjsciem wydaje mi sie poszukanie banku, ktory spelni Twoje
    kryteria, moge polecic BZWBK:
    - rachunek firmowy w EUR
    - karta do rachunku firmowego w EUR:
    http://dlafirmy.bzwbk.pl/36362

    Do tego dobrze zalozyc prywatny rachunek w EUR, ktorego prowadzenie nic nie
    kosztuje oraz wyrobic karte w EUR do prywatnego rachunku (koszt 10 EUR
    rocznie). Wyplaty z bankomatow na calym swiecie ta karta kosztuja tylko 1.5
    EUR od wyplaty. W dodatku wyplaty w okienku realizowane sa bezplatnie. A dla
    firmowego konta EUR jak i karty sa juz wyzsze prowizje od wyplat.

    Kalkulator przelewow zagranicznych:
    https://www.centrum24.pl/PeKaKe/PeKaKe.html?SHOW_1=0
    &SHOW_2=0&SHOW_3=0&SHOW_
    4=0&SHOW_5=5

    Sebastian.

  • 3. Data: 2008-06-17 15:36:38
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > 3. Pieniądze lądują na moim koncie w PLN,
    > 4. Bank kosi kolejną kupę szmalu gdy ja wyciągam ponownie EUR za

    A nie prościej założyć konto w EUR?

  • 4. Data: 2008-06-17 16:12:49
    Od: michal salaban <m...@g...com>

    On Jun 17, 5:36 pm, gollum <n...@u...pl> wrote:

    > A nie prościej założyć konto w EUR?

    Chyba najprościej. Z tego co widzę, są tylko dwie oferty konta
    firmowego i karty rozliczanych w EUR:
    1. BZ/WBK z Visa
    2. ING z MasterCard

    Czy jakiegoś nie zauważyłem?

    --
    mihau

  • 5. Data: 2008-06-17 16:43:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "michal salaban"
> [...]

    >3. Pieniądze lądują na moim koncie w PLN,
    >4. Bank kosi kolejną kupę szmalu gdy ja wyciągam ponownie EUR za

    blad w opisie ;-)
    bank w tej sytuacji kosi szmal kupując od goscia EUR -
    - stosuje kurs kupna lub "kurs kupna dewiz"
    (niektore banki nie uzywaja juz takiego pojecia)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2008-06-18 08:53:57
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik "michal salaban" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > 1. Klient wysyła przelew zagraniczny w EUR,
    > 2. Mój bank kosi kupę szmalu na prowizji i swoim kursie sprzedaży EUR,

    Jakiej prowizji???! Za przelewy przychodzące??? Zmień bank.

    > 3. Pieniądze lądują na moim koncie w PLN,

    Nie prościej mieć rachunku w EUR? Przelew przychodzi za darmo, wypłacasz
    sobie EUR w kasie, zamieniasz w kantorze...

> [...]
    > granicą,
    >
    > Stąd też pytania:
    >
    > Czy istnieje możliwość założenia konta firmowego w banku zagranicznym?

    Zależy od kraju - nie wszystkie kraje wymagają konta firmowego do DG. Np. w
    Wielkiej Brytanii - zresztą tak jak i w Polsce - do jednoosobowej
    działalności gospodarczej wolno używać konta osobistego. A takie założysz za
    granicą bez problemu. Inne kraje nie wiem.

    > Na ile sprawdza się firmowe konto walutowe w polskim banku? Przelewy
    > zagraniczne chyba nadal sporo kosztują,

    W większości banków przelewy przychodzące w EUR są za darmo...

    > ale na różnicy kursowej nie
    > będę tracił zarabiając i wydając w EUR?

    Twoja decyzja, czy chcesz mimo wszystko przewalutowywać sobie przez
    złotówki, ruble, korony czy co jeszce innego. Wolna wola.

    k.

  • 7. Data: 2008-06-18 09:08:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kashmiri pisze:

    > Jakiej prowizji???! Za przelewy przychodzące??? Zmień bank.

    Nie da rady. Przelewy z zagranicy działają tak, że nadawca przelewu
    może wybrać, aby jego koszt został potrącony z przelewanej kwoty. Często
    nawet z góry nie można przewidzieć ile taki przelew będzie kosztował,
    ponieważ prowizję pobierają również zagraniczne banki pośredniczące.

    Tym samym ilość pobranych prowizji jest niezależna od krajowego banku
    odbiorcy.

    L.

  • 8. Data: 2008-06-18 10:38:30
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

> [...]
    > prowizję pobierają również zagraniczne banki pośredniczące.
    >
    > Tym samym ilość pobranych prowizji jest niezależna od krajowego banku

    Przelewy w systemie SEPA są bezpłatne (albo bardzo nisko płatne) zarówno dla
    nadawcy, jak i odbiorcy.

    Część banków w Polsce obsługuje SEPA, dowiedz się które (np z archiwum
    grupy) i tam przenieś konto.

    Dla wyjaśnienia: SEPA (Single Euro Payment Area) to system przelewów w
    walucie EUR dostępny na terenie EU. Więcej: http://www.sepapolska.pl

    k.

  • 9. Data: 2008-06-18 10:39:36
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> napisał w wiadomości

> [...]
    > grupy) i tam przenieś konto.
    >
    > Dla wyjaśnienia: SEPA (Single Euro Payment Area) to system przelewów w

    Sorki, naturalnie nie Ty przenieś konto, tylko @michal_salaban :)
    k.