  • Data: 2006-12-15 20:19:38
    Temat: Re: własna działaność gospodarcza a rachunek firmowy
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@o...pl> wrote in message
    news:49b1.0000014d.4582eab2@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    > dziś chciałem założyć w banku rachunek firmowy, ponieważ zakładam właśną
    > działąność gospodarczą. Pani w okienki powiedziała że nia ma sprawy, ale
    > podobno ZUS i US bezpodstawnie nakazują zakładanie kont firmowych w przypadku
    > prowadzenia WDG i spokojnie mogę zostać przy swoim rachunku osobistym. Podobne
    > był jakiś artykuł dot. tej sprawy w jakimś piśmie branżowym ostatnio.
    > Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jakies szczególy na ten temat?

    Jeżeli prowadzisz DG jako osoba fizyczna i potrzebujesz konta tylko dla
    dokonywnia płatności ZUS i US nie ma potrzeby zakładania konta firmowego.

    Jeżeli jednak masz zamiar rozliczać swoje należności i zobowiązania z
    kontrahentami bezgotówkowo złóż konto firmowe.
    Moim zdaniem dla osoby fizycznej z DG najlepiej sprawdza się duet osobiste /
    firmowe w jednym banku.

    TomekD