  • Data: 2020-09-09 20:48:42
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Grzexs <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A te bramki to jakiś duży problem techniczny żeby jakoś wyłapać te karty?
    > Wystarczy w regulaminie wzmianka, że trzeba "zadbać" o wyjście,
    > bo trzeba będzie płacić za dłuższą jazdę.

    Taki system, choć w nieco okrojonej formie, funkcjonuje w Białej
    Podlaskiej. Bilet do 6 przystanków jest tańszy, niż na dalszy przejazd.
    Przy wejściu przykłada się kartę (dedykowaną, czyli bilet elektroniczny
    przedpłacony) do kasownika (można wybrać rodzaje (U/N) i ilość osób),
    który ,,ściąga" kwotę za dłuższy przejazd. Jeżeli jednak przed 6
    przystankiem pasażer się ,,wymelduje", czyli przyłoży znowu tą kartę do
    czytnika, to kasownik mu oddaje różnicę między przejazdem długim a
    krótkim. Co ciekawe - można się przesiadać, ale wtedy bilet ważny jest
    pół godziny od pierwszego przytknięcia do kasownika (wtedy już się go
    nigdzie później nie przykłada).

    Gdy jest już mniej niż 6 przystanków do końca linii, to od razu ściąga
    niższą opłatę. Wtedy to nie wiem, jak przesiadki wyglądają.

    --
    Grzexs