eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwybor miedzy mBankiem a Multibankiem - kredyt hipoteczny w grupie BRE › Re: wybor miedzy mBankiem a Multibankiem - kredyt hipoteczny w grupie BRE
  • Data: 2008-08-27 12:52:32
    Temat: Re: wybor miedzy mBankiem a Multibankiem - kredyt hipoteczny w grupie BRE
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szczerze - oba te banki mają niemiłe kruczki w umowach.

    Multibank - jakies dziwne, dość bezsensowne obowiązkowe ubezpieczenie pbs.
    Można z niego zrezygnować, ale wtedy marża idzie w górę o 0,2pp.
    Porównując banki od razu tak założyłem (podniesienie marży jest tańsze niż
    ubezpieczenie) i okazało się że oferta Multi jest nieatrakcyjna w porównaniu
    z inymi bankami (choćby z mBankiem)

    mBank - sensowniejsze ubezpieczenie niż Multi, ale w umowie jest zapis, że
    cena obowiązkowego ubezpieczenia jest ustalona w TPiO mBanku. to oznacza że
    w każdej chwili zarząd mBanku może je dowolnie podnieść (co zapewne uczyni w
    sytuacji kłopotów finansowych - przypominam wprowadzenie opłat za przelewy).
    A tego nie lubię.
    Można zrezygnować z tego ubezpieczenia, ale wtedy marża idzie w górę o
    0,5pp. Znów właśnie tak założyłem i nagle mBank stał się bankiem z najwyższą
    marżą z banków które rozpatrywałem.

    Co jeszcze - nie można dostać umów z obu banków jednocześnie, trzeba z
    jednego zrezygnować.
    W umowie mBanku nie ma podanego kosztu kredytu i RRsO (nie wiem jak multi).
    Tego tez nie lubimy

    Generalnie - z powodu wyżej podanych powodów odpuściłem BRE.

    MichalL