    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zalozenie konta za granica z Polski?
    Date: Sun, 12 Aug 2007 22:24:41 GMT

    > To faktycznie inaczej niz u nas - bardziej podobne do umowy z operatorem
    > komorkowym
    > niz TPSA.
    >
    > Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumialem, ale czy powyzszy opis oznacza,
    > ze dajmy
    > na to , na drugi dzien po wynajeciu pokoju zamawiamy monterow
    > telefonicznych,
    > podpisujemy umowe wreczajac im polski paszport lub dowod, a nastepnie 3-o
    > czy 4-o
    > dnia idziemy z ta umowa i pokwitowaniem, ze za nia zaplacilismy, do banku,
> [...]

    Prosciej!
    Nikt o dowod, czy paszport cie nie pyta! Jesli BT bedzie cos podejrzewac
    (np. brak gniazdka w domu lub juz istniejace czynne) to pobierze depozyt,
    jak wspomnialem ok 100 funtow. Wszystko zalezy tak naprawde od rozmowy:))
    Placi sie z dolu czyli po 3 miesiacach BT wysyla fakture, (cholera,
    zakladalem telefon ponad 8 lat temu i nie pamietam)
    W kazdym badz razie na pewno w 3, 4 dniu nie bedziesz miec nic. Dopiero
    musisz zadzwonic i ich [BT] i poproscic o przeslanie faktury, co trwa ok
    tygodnia, z tym idziesz na poczte, placisz i juz masz gotowy dokument do
    banku.
    Idealnym rozwiazaniem jest miec kogos w UK juz z telefonem - poprosci o
    dopisanie do "telefonu" i jak przyjdzie rachunek to z zaplaconym isc do
    banku.
    Umowy z BT nie musisz zanosci, wystarczy rachunek z dowodem oplacenia
    (wydruk paragonu z poczty).
    A paszport czy DO jest potrzebny tylko w banku:)

    > Pytanie o eksmisje bylo dlatego, ze w Polsce nie da sie takich rzeczy
    > przeprowadzic
    > bez zameldowania, a jednoczesnie raktycznie niemozliwoscia jest usuniecie
    > zameldowanego lokatora, jesli ten sobie nie zyczy ani placic, ani
    > wyprowadzic sie.

    Troche inaczej, generalnie, nie ma tu czegos takiego jak "zameldowanie".
    Bank wymaga dowodu adresu (proof of address) dlatego chca rachunek na jedno
    ze stalych oplat z twoim nazwiskiem.
    Co do eksmisji, oczywiscie wyprowadza goscia ktory notorycznie nieplaci itp,
    itd ale musza gogdzies umiescic. Nie moga zostawic go na ulicy! Wiec do
    czasu kiedy mu nie znajda zastepcze lokum, delikwent mieszka dalej:)
    Generalnie sprawa wynajmu jest dosc ciekawa, bo pierwsze kroki przy jakis
    nieporozumieniach kierowane sa do sadow zajmujacych sie relacjami
    wlasciciel - podnajmujacy dopiero poziej sa dalsze kroki, przy czy nie
    zawsze podnajmujacy jest na straconej pozycji, znam wiele przypadkow, gdzie
    po podniesieniu czynszu sad nakazal go obnizyc:))
    Tak wiec nie ma tu znaczenia czy masz umowe najmu czy nie, oczywiscie dla
    ciebie lepiej jesli masz. Tak samo nie ma tu pojecia "zameldowanie" a
    jedynie "dowod adresu".
    ps.
    Tak sobie teraz mysle, ze jak ktos mial by zimna krew i dobra glowe do
    kombinacji to praktycznie moze zyc (mieszkac, jesc, jezdzic, uczyc sie itp)
    w UK za darmo:) hehe