eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta bankomatowa Maestro....Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!not-for-mail
    From: "Layer" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
    Date: Fri, 26 Apr 2002 18:21:40 +0200
    Organization: Aster City Net
    Lines: 43
    Message-ID: <aabuqo$mvh$1@pingwin.acn.pl>
    References: <a96g20$nb4$1@zeus.man.szczecin.pl> <a9v186$iee$1@pingwin.acn.pl>
    <aa15b8$9e1$1@news.onet.pl> <aa1eh6$2tip$1@pingwin.acn.pl>
    <3...@p...gazeta.pl> <aa711j$1ums$1@pingwin.acn.pl>
    <7...@4...com>
    <aa9nv0$1qf2$1@pingwin.acn.pl>
    <8...@4...com>
    <aa9sct$22fj$1@pingwin.acn.pl>
    <8...@4...com>
    Reply-To: "Layer" <l...@g...pl>
    NNTP-Posting-Host: 76-mia-4.acn.waw.pl
    X-Trace: pingwin.acn.pl 1019838104 23537 212.76.47.76 (26 Apr 2002 16:21:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...net
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Apr 2002 16:21:44 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...net
    X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:178965
    [ ukryj nagłówki ]

    wprost przeciwnie, zapisy tej umowy mają istotny wplyw na "stosunki na lini
    bank-użytkownik karty" z tego wzgledu, że bank jest zobowiązany do
    zapewnienia bezpieczeństwa transakcjom przy użyciu kart.
    Nie ma tu istotnego znaczenia przez jakie centrum rozliczeniowe jest
    obsługiwany sklep. Bank jako wystawca karty ma obowiązek rozpatrzyć
    reklamację - poprzez współpracę z centrum rozliczeniowym, które jest
    zobowiązane w takim przypadku do udzielenia wszelkich informacji na temat
    danej transakcji. Sklep ma obowiązek przechowywać dowody sprzedaży (w
    przypadku PolCardu jest to 5 lat, w przypadku CKC nie pamiętam, w przypadku
    BZWBK nie wiem) i udostępniać je na każde żądanie centrum rozliczeniowego.
    Niedopełnienie tego, skutkuje automatycznym obciążeniem sklepu kwotą
    transakcji. Mimo, iż użytkownik karty nie jest bezpośrednio stroną umowy, to
    transakcja nieprawidłowa z punktu widzenia "umowy" (np. niezgodny podpis)
    nie może obciążać klienta, który tę kartę stracił...

    L.




    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:8i6icu8ki8gs3jhti6voagf31p1qp8hp5g@4ax.com...
    > On Thu, 25 Apr 2002 23:27:57 +0200, "Layer" <l...@g...pl> wrote:
    >
    > >Bank Pekao SA (bo o nim tu mowa) jest właścicielem (w 100%) Centrum Kart
    i
    > >Czeków (oczywiście Banku Pekao SA) oraz posiada spore udziały w
    Polcardzie
    > >(29,70%) więc skąd to przeświadczenie że Bank nie ma umowy ze sklepem???
    ;-[
    > >
    > Polcard jest odrebnym podmiotem. Rzeczywiscie mozna mowic o umowie z
    > wydzielona jednostka banku w wypadku sklepow obslugiwanych przez CKiC
    > albo BZWBK. Co jednak nie zmienia faktu, ze klient placacy karta nie
    > jest strona tej umowy i jej zapisy nie musza miec wplywu na stosunki
    > na lini bank-uzytkownik karty.
    > --
    > Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    > w...@a...net.pl
    > Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
    > galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1